Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mikrobiyolojisinde Özel Konular | CEM 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde dünyada sayıları yüz binleri bulan mikroorganizmaların çok değişik yönlerden araştırmaları yapılmaktadır. Mikroorganizmaların çevre ile olan ilişkilerinin araştırılması çok yeni bir bilim dalıdır. Çevre Mühendisliği bölümlerinde okutulan mikrobiyolojik konular öğrencilerin değerlendirme yeteneğini arttırmaktadır. Karşılaştıkları mikrobiyolojik problemlere karşı doğru yaklaşım göstermelerini sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Mikroorganizmaların beslenmeleri, mikroorganizmaların doğada çoğalma ve dağılışlarını denetleyen etkenler, mikroorganizmaların habitat tipleri ve yayılmaları, mikrobial etkileşim, mikroorganizmaların birbirleri ve diğer canlılarla olan ilişkileri, biojeokimyasal devreler, insanın önemli mikrobial hastalıkları, çevrede mikrobial toksinler, kirlenme mikrobiyolojisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre yapılarının ve bakteri, mavi-yeşil alg, protozoa, fungus ve virüslerin tanımlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Çevre Mühendisliğinde mikroorganizmaların öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mikroorganizmalara etki eden çevresel faktörlerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mikroorganizmaların kendileriyle ve diğer canlılarla olan etkileşiminin | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Atıksuların arıtılmasında mikroorganizmaların rolünün incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hava mikrobiyolojisi ve toprak mikrobiyolojisinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların beslenme tipleri, beslenme ile ilgili kavramların açıklanması. | |
2 | Doğadaki mikroorganizmaların çoğalma ve dağılışlarını denetleyen fiziksel, kimyasal, biyolojik etkenler. | |
3 | Mikroorganizmaların habitat tipleri | |
4 | Mikroorganizmalarda yayılma | |
5 | Mikrobial etkileşim | |
6 | Mikroorganizmaların birbirleri ile ve diğer canlılar ile olan ilişkileri | |
7 | Biojeokimyasal devreler | |
8 | Mikrobial hastalıklar epidemiolojisi | |
9 | Çevrede mikrobial toksinler | |
10 | Kirlenme mikrobiyolojisi | |
11 | Pestisitler, organik atıklar, gübrelerin mikroorganizmalara olan etkisi | |
12 | Metallerin mikroorganizmalara olan etkisi | |
13 | Hava kirlenmesinin mikroorganizmalar üzerine etkisi | |
14 | Radyasyonun mikroorganizmalar üzerine etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öner M., Mikrobiyal Ekoloji, Ege Üniversitesi Fen Fak. Kitaplar Serisi, İzmir, 2002 Michael T. Madigan, John M. Martinko, (Çeviri Editörü: Prof.Dr. Cumhur Çökmüş), Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili projelerde liderlik eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücre yapılarının ve bakteri, mavi-yeşil alg, protozoa, fungus ve virüslerin tanımlanması | |||||||
2 | Çevre Mühendisliğinde mikroorganizmaların öneminin kavranması | |||||||
3 | Mikroorganizmalara etki eden çevresel faktörlerinin kavranması | |||||||
4 | Mikroorganizmaların kendileriyle ve diğer canlılarla olan etkileşiminin | |||||||
5 | Atıksuların arıtılmasında mikroorganizmaların rolünün incelenmesi | |||||||
6 | Hava mikrobiyolojisi ve toprak mikrobiyolojisinin kavranması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |