Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yazma Teknikleri | FBE 101 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERAL YURTSEVER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü eğitim alan öğrencilerin buldukları fikirleri gerçekleşebilecekleri projelere dönüştürebilmeleri konusunda bilgi ve deneyim kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Proje için özgün fikir belirleme, araştırma, karar verme, proje konusu ve kapsamı oluşturma, planlama, değerlendirme, fayda, bilimsel ve yaygın etkisi, gerçekleşmesindeki olası riskler. yazım kuralları ve proje önerisi yazma. Proje yazmada tüm önemli konular dikkate alınarak bir fikrin somut projeye dönüştürülmesi ve ilgili kurumlara destek için önerilmesi.
Determining the original idea for the project, research, decision making, preparation of project topic and scope, planning, evaluation, utility, scientific and widespread impact, possible risks, writing rules and writing project proposal. Conversion of an idea into a concrete project considering all important issues about writing project, and propose for support to the relevant authorities.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje terimleri, Frascati kılavuzu, Proje çeşitleri, Farklı proje destek programları ve kapsamları, | |
2 | Fikir veya problem belirleme, Karar verme ve proje yazma | |
3 | Literatür taraması, Araştırma, eleştirel kaynak incelemesi | |
4 | Fikrin projeye dönüştürülmesi, varsayım, sınırlılıklar, özgün değer, amaç ve hedef belirleme | |
5 | Proje hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar ve belgeler, Proje Döngüsü Yönetimi, | |
6 | Projede konu, kapsam ve paydaşların belirlenmesi, planlama, iş akış şeması | |
7 | Projenin metodolojisi, mantıksal çerçeve, proje ekibi, iş paketleri | |
8 | Projede süre ve bütçe planlama, mali değerlendirme | |
9 | Katkılar, Riskler ve B Planı | |
10 | Proje Döngüsü Yönetimi, Gerekli Yasal/özel izin ve onay belgeleri, süreçlerin takibi | |
11 | Proje önerisi yazma uygulaması, | |
12 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
13 | Proje önerisi yazma uygulaması | |
14 | Proje önerilerinin akran değerlendirmesi, puanlandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nurhan Yentürk, Yiğit Aksakoğlu, Alper Akyüz, AB ve Kalkınma Ajanslarına Yönelik Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016. (http://sitap.org/wp-content/files_mf/1459760129_magicfields_document_1_1.pdf) http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-1._bolum.pdf http://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/proje_yazma_egitimi-2._bolum.pdf https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/akademik/ulusal-destek-programlari/1001/icerik-proje-ornekleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyindeki yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
8 | Alanındaki modern cihazlar ve metotlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir. Elde edilen sonuçları ve karşılaşılan sorunları gözlemleyip, çözüm yolları bulabilme yeteneğini kazanmış kimya doktoru unvanına sahip uzman kimyager ve akademisyen olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|