Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cam Lifi Takviyeli Çimento Esaslı Kompozitler (Sektör Dersi) | INM 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere cephe kaplama sistemlerinden biri olan cam lifi takviyeli çimento esaslı kompozitler hakkında teorik ve uygulamaların aktarılması yoluyla sektörün ihtiyaç duyacağı yetkinlikte elemanların yetişmesinde katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Beton bileşenleri ve geleneksel beton özellikleri, Betonda lif kullanımı ve liflerin betona kazandırdığı özellikler, beton içinde kullanılan lif türleri ve özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerde gelişimi ve tarihçesi, Cam lifi takviyeli kompozitlerin üretim amaçları, Cam lifi takviyeli kompozit üretiminde kullanılan lif çeşitleri ve özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerin üretim metotları ve karışım oranları, Cam lifi takviyeli kompozitlerin taze harç özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerin sertleşmiş haldeki özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerde sınıflandırma ve belgelendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel beton ile cam lifi takviyeli kompozitlerin benzerlik ve farklılıklarının kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin karışım esaslarını tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin taze ve sertleşmiş haldeki özeliklerini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin durabilite özelliklerini sıralayabilir | Anlatım, | |
5 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin sınıflandırılmasını ve belgelendirme işlemlerini kavrayabilir | Soru-Cevap, | |
6 | Beton performansının geliştirilmesinde lif kullanımının önemini ve yöntemlerini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Beton kompozitlerde kullanılan lif türleri ve özellikleri hakkında bilgileri kavrayabilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beton bileşenleri ve genel özellikleri ile ilgili ilgili temel bilgiler (Agrega, çimento, su, karışım oranları, çevresel etkiler) | |
2 | Beton bileşenleri ve genel özellikleri ile ilgili ilgili temel bilgiler (Özel beton çeşitleri, taze ve sertleşmiş beton özellikleri) | Düşük, normal ve yüksek dayanımlı beton ihtiyacının nedenlerini araştırılacak |
3 | Cam lifi takviyeli kompozit üretim amaçları | Cam lif takviyeli çimento esaslı kompozitlerden beklenen temel özellikler hakkında araştırma yapılacak |
4 | Cam lifi takviyeli kompozitlerde kullanılan lif çeşitleri ve özellikleri | Beton üretiminde kullanılan doğal ve yapay lifleri araştıracak |
5 | Cam lifi takviyeli kompozit karışım oranları, üretim metotları ve lif-matris ilişkisi | Beton karışım oranlarını araştıracak |
6 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin test metotları ve ilgili standartlar | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Cam lifi takviyeli kompozit taze harç özellikleri | Taze harç özelliklerini araştıracak |
9 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin mekanik özellikleri (basınç, eğilme, çekme vb.) | Betonun mekanik özelliklerini araştıracak |
10 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin gerilme-deformasyon davranışı | Malzemelerin gerilme-deformasyon özelliğini araştıracak |
11 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin yorulma, büzülme, sünme vb. özellikleri | Yorulma ve büzülme deney metotlarını araştıracak |
12 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin durabilite özellikleri | Durabilite konusunu araştıracak |
13 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin içyapı özellikleri | SEM, XRD, FT-IR vb. spektroskopik metotları araştıracak |
14 | Cam lifi takviyeli kompozitlerde değerlendirme, sınıflandırma ve sertifikalandırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Maraşlı, M., (2019), Cam lifi takviyeli betonlarda olgunluk indeksi yöntemi ile eğilme ve basınç dayanımlarının tahmin modelinin geliştirilmesi, Düzce Üniversitesi Kompozit Malzeme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. ACI. (1999). ACI 544.1 R: State-of-the-art report on fiber reinforced concrete. Bentur, A., & Mindess, S. (2006). Fibre reinforced cementitious composites. Crc Press. P. J. M. Bartos, Glassfibre Reinforced Concrete Principles, Production, Properties and Applications., 1nci Baskı. Dunbeath Mill, UK: Whittles Publishing, 2017. Öndökümlü beton mamuller - Cam elyaf takviyeli beton performansının sınıflandırılması, Türk Standardları Enstitüsü TS EN 15191, 2010. GFRC, PCI MNL-128 (GFRC - Recommended Practice For Glass Fiber Reinforced Concrete). 2001. Ön Yapımlı Beton Mamuller-Cam Elyaf Takviyeli Çimento (CTÇ) TS EN 1170-1/8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geleneksel beton ile cam lifi takviyeli kompozitlerin benzerlik ve farklılıklarının kavrayabilir | ||||||
2 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin karışım esaslarını tanımlayabilir | ||||||
3 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin taze ve sertleşmiş haldeki özeliklerini kavrayabilir | ||||||
4 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin durabilite özelliklerini sıralayabilir | ||||||
5 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin sınıflandırılmasını ve belgelendirme işlemlerini kavrayabilir | ||||||
6 | Beton performansının geliştirilmesinde lif kullanımının önemini ve yöntemlerini kavrayabilir. | ||||||
7 | Beton kompozitlerde kullanılan lif türleri ve özellikleri hakkında bilgileri kavrayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 17 |
1. Ödev | 33 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |