Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Su Dağıtım Şebekelerindeki Kayıplar (Sektör Dersi) INM 598 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Su dağıtım şebekelrinda kayıp kaçak hesabı

Dersin İçeriği

Giriş, Su kayıplarının sınıfları, Fiziki ve idari Su kayıplarının azaltılması, Kayıpların önlenmesi ile elde edilen kazanımlar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Su kayıplarının azaltılması Problem Çözme, Anlatım,
2 İzleme ve değerlendirme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Fiziki ve idari su kayıpları
3 Su kayıplarının nedenleri
4 Su kayıplarının azaltılması
5 Su kayıplarının azaltılmasının faydaları
6 Terfi ve arıtma sistemleri maliyetinin azaltılması
7 Sızıntı özellikleri ve alınabilecek tedbirler
8 Su kayıplarının azaltılmasında izlenecek yollar
9 Standart su dengesi kavramı
10 Hidrolik modeller
11 Şebekelerde basınç ve olumlu olumsuz etkileri
12 Kayıp kaçak izleme ve yöntemleri
13 Kayıpların azaltılması
14 Sayısal örnekler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İÇME SUYU TEMİN ve DAĞITIM SİSTEMLERİNDEKİ SU KAYIPLARININ KONTROLÜ EL KİTABI

Prof. Dr. Habib MUHAMMETOĞLU Prof. Dr. Ayşe MUHAMMETOĞLU

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Su kayıplarının azaltılması 4 4 4 3 3 3
2 İzleme ve değerlendirme 4 4 4 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)