Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Dağıtım Şebekelerindeki Kayıplar (Sektör Dersi) | INM 598 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su dağıtım şebekelrinda kayıp kaçak hesabı |
Dersin İçeriği | Giriş, Su kayıplarının sınıfları, Fiziki ve idari Su kayıplarının azaltılması, Kayıpların önlenmesi ile elde edilen kazanımlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Su kayıplarının azaltılması | Problem Çözme, Anlatım, | |
2 | İzleme ve değerlendirme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Fiziki ve idari su kayıpları | |
3 | Su kayıplarının nedenleri | |
4 | Su kayıplarının azaltılması | |
5 | Su kayıplarının azaltılmasının faydaları | |
6 | Terfi ve arıtma sistemleri maliyetinin azaltılması | |
7 | Sızıntı özellikleri ve alınabilecek tedbirler | |
8 | Su kayıplarının azaltılmasında izlenecek yollar | |
9 | Standart su dengesi kavramı | |
10 | Hidrolik modeller | |
11 | Şebekelerde basınç ve olumlu olumsuz etkileri | |
12 | Kayıp kaçak izleme ve yöntemleri | |
13 | Kayıpların azaltılması | |
14 | Sayısal örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İÇME SUYU TEMİN ve DAĞITIM SİSTEMLERİNDEKİ SU KAYIPLARININ KONTROLÜ EL KİTABI Prof. Dr. Habib MUHAMMETOĞLU Prof. Dr. Ayşe MUHAMMETOĞLU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Su kayıplarının azaltılması | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
2 | İzleme ve değerlendirme | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|