Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Trafik Simülasyon Teknikleri | INM 594 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HAKAN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Karmaşık trafik problemlerini trafik simülasyon teknikleri kullanarak çözmek ve analiz etmek bu dersin ana amacıdır. |
Dersin İçeriği | Ana hatları ile dersin içeriği: |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Trafik akım teorisinin matematiğini öğrenecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Trafik akım diyagramlarını değerlendirebilecektir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Trafikte şok dalgalanma hesapları yapabileceler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Trafik hızı belirleme tekniklerini öğrenecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Yol kapasitesi analizi yapabilecektir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Simülasyon tekniklerini öğrenecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Trafik hacim hesaplamaları yapabilecektir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Veri toplama tekniklerini öğrenecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Makro modelleme yapabilecektir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Trafik mühendisliğinde dağılım hesaplamaları yapabilecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Trafik mühendisliğinde istatistik hesaplamalar yapabilecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Trafik simülasyonunu modern yöntemlerle yapabilecekler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş – Temel Tanım ve Kavramlar (Makale dağıtımı) | |
2 | Trafik akım parametreleri | |
3 | Trafik akım parametreleri arasındaki ilişki | |
4 | Trafikte Şok Dalgalanmalar | |
5 | Trafik Simülasyon Programı Kullanımına Giriş I | |
6 | Trafik Simülasyon Programı Kullanımı II ve Uygulamalar | |
7 | Trafik Mühendisliğinde İstatistik: Özet İstatistik | |
8 | Trafik Simülasyon Programı Kullanımı III ve Uygulamalar | |
9 | Trafik Simülasyon Programı Kullanımına IV ve Uygulamalar | |
10 | Trafik Mühendisliğinde İstatistik ve Dağılımlar | |
11 | Trafik Mühendisliğinde İstatistik ve Dağılımlarla İlgili Uygulamalar | |
12 | Yaya Trafiği ve Simülasyonu | |
13 | Trafik simülasyon teknikleri ile ilgili bilimsel makalelerin sunumu | |
14 | Trafik simülasyonu uygulaması ile ilgili sunumların yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof. Dr. Hakan Güler ders notları. |
Ders Kaynakları | 1. Hansen, I.A and Pachl J, Railway Timetible and Traffic, EurailPress, Hamburg, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Trafik akım teorisinin matematiğini öğrenecekler. | ||||||
2 | Trafik akım diyagramlarını değerlendirebilecektir. | ||||||
3 | Trafikte şok dalgalanma hesapları yapabileceler. | ||||||
4 | Trafik hızı belirleme tekniklerini öğrenecekler. | ||||||
5 | Yol kapasitesi analizi yapabilecektir. | ||||||
6 | Simülasyon tekniklerini öğrenecekler. | ||||||
7 | Trafik hacim hesaplamaları yapabilecektir. | ||||||
8 | Veri toplama tekniklerini öğrenecekler. | ||||||
9 | Makro modelleme yapabilecektir. | ||||||
10 | Trafik mühendisliğinde dağılım hesaplamaları yapabilecekler. | ||||||
11 | Trafik mühendisliğinde istatistik hesaplamalar yapabilecekler. | ||||||
12 | Trafik simülasyonunu modern yöntemlerle yapabilecekler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |