Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Beton Teknolojisi | INM 552 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMALETTİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapılarda en çok kullanılan yapı malzemesinin beton olduğunu biliyoruz.Beton durabilite ve dayanım açısından önemlidir.Betonun performansına etki eden bircok faktör vardır. Bu faktörlere öneml gösterilmesse yetrli özellikte beton üretilmesi mümkün değildir.O nedenle betonun karışım hesaplarının, yerine yerleştirilmesinin ve bakımının en iyi şekilde yapılması gerekmektedir.betonda aranan en önemli özelliği basınç dayanımıdır.Betonun basınç dayanımının saptanmasında izlenecek yöntemlerin bilinmesinde yarar vardır.Betonunu özelliklerini iyileştirecek ve değiştirecek katkı maddelerinin ve inşaat mühendisleri olarak karşılaşılacak özel betonların bilinmesinde gereklidir.Betonun kabülü ve yapılarda yerinde alınan karot numune sonuçlarının kabulu krıterleri iyi bilinmelidir. Bu derste beton, betonun özelliklerine etki eden faktörler,betonun değişik şartlarda bakımı ve korunması, beton kabulü kriterlerinin neler olduğu ve özel betonlar konularında bilgilendirilme amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Beton ve betonu oluşturan maddeleri ayrıntılı olarak verilmesi, betonlarda kullanılan maddelerin neler olduğu.Özel Betonlar hakkında bilgi vermek.betonlara uygulanan kür koşullarının neler olacağı ve beton özelliklerine etkisinin ne olacağı. Özel durumlarda nasıl beton döküleceği ve alınması gereken önlemler konusu anlatılmaktadır.Ayrıca betonun kabulu krıterleri anlatılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonu oluşturan malzemeleri anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Beton sınıflarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Agrega karışım oranlarını hesaplar | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Çimento tipleri arasındaki farklılıkları yorumlar | Anlatım, | |
5 | Hava koşullarına bağlı olarak kullanacağı çimento tipine karar verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Dış ortam etkilerine bağlı olarak betonda hangi kimyasal maddenin kullanılacağına karar verir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Beton karışımına giren malzemeleri hesaplar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Sıcak havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Soğuk havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | Anlatım, | |
10 | Beton Kalite belirleme hesapları yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Betondan alınan karot numunelerini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | |
12 | Özel betonları ifade eder | Anlatım, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal betonun teknolojik özelikleri ve karışım hesapları | |
2 | Normal betonun teknolojik özelikleri ve karışım hesapları | |
3 | Betonda kullanılan mineral kökenli malzemeler | |
4 | Betonda kullanılan mineral kökenli malzemeler | |
5 | Kimyasal katkı maddeleri | |
6 | Kimyasal katkı maddeleri | |
7 | Sıcak havada beton dökümü | |
8 | Sıcak havada beton dökümü | |
9 | Soğuk havada beton dökümü | |
10 | Soğuk havada beton dökümü | |
11 | Beton kalitesinin sağlanmasında istatistik kavramlar | |
12 | Beton kalitesinin sağlanmasında istatistik kavramlar | |
13 | Özel betonlar | |
14 | Özel betonlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders işlenmeden önce gerekli dökümanlar öğrencilere verilecektir. |
Ders Kaynakları | 1-M.Süheyl.AKMAN “Beton Teknolojisine Giriş. “ İ.T.Ü İnş.Müh.Böl. İstanbul 4-Sunumlarla verien ders notları, 5-TS 500 6-TS EN 206-1 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | İnşaat Mühendisliği ile ilgili güncel bir problemin çözümünü sayısal, nümerik veya istatistiksel olarak analiz edebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Betonu oluşturan malzemeleri anlatır | ||||||
2 | Beton sınıflarını yorumlar | ||||||
3 | Agrega karışım oranlarını hesaplar | ||||||
4 | Çimento tipleri arasındaki farklılıkları yorumlar | ||||||
5 | Hava koşullarına bağlı olarak kullanacağı çimento tipine karar verir | ||||||
6 | Dış ortam etkilerine bağlı olarak betonda hangi kimyasal maddenin kullanılacağına karar verir. | ||||||
7 | Beton karışımına giren malzemeleri hesaplar | ||||||
8 | Sıcak havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | ||||||
9 | Soğuk havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | ||||||
10 | Beton Kalite belirleme hesapları yapar. | ||||||
11 | Betondan alınan karot numunelerini değerlendirir | ||||||
12 | Özel betonları ifade eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |