Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İmalat Sistemleri Mühendisliğinin İlkeleri | ENM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İmalat sistemleri, stratejileri ve uygulama örneklerinin tanıtılması. İmalat Sistemlerindeki gelişmelerin ve bunların imalat üzerindeki etkilerini değerlendirmek |
Dersin İçeriği | İmalat sistemlerinin sınıflandırılması ve stratejileri, Malzeme taşıma ve depolama sistemleri, imalat hücreleri, Montaj Hatları, Üretim hatları, Kalite Kontrol, Ürün tasarımı, Proses planlama, Yalın üretim |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İmalat sistemlerinin günümüzdeki ve gelecekteki işleyişini, sistemlerin farklılıklarını ve stratejilerini kavrar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İmalat Sistemlerinde kullanılan taşıma ve depolama sistemlerinin kullanım amaçlarını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | İmalat Sistemlerine destek hizmeti sunan Kalite Kontrol, Proses Planlama, Ürün Tasarımı kavramlarını öğrenir. Bunları yorumlar ve karar alma sürecinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İmalat sistemlerinin sınıflandırması ve stratejilerin tanıtılması | |
2 | İmalat sistemlerinin sınıflandırması ve stratejilerin tanıtılması | |
3 | Malzeme Taşıma Sistemleri | |
4 | Depolama Sistemleri | |
5 | Tek istasyonlu imalat hücreleri | |
6 | Manuel ve otomatik montaj hatları | |
7 | Otomatik Üretim Hatları | |
8 | Hücresel İmalat | |
9 | Vize | |
10 | Esnek İmalat Sistemleri | |
11 | İmalat Sistemlerinde Kalite Kontrol | |
12 | Ürün Tasarımı ve CAD/CAM | |
13 | Proses Planlama ve Eş Zamanlı Mühendislik | |
14 | Tam Zamanında Üretim ve Yalın Üretim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. FUNDAMENTALS OF MODERN MANUFACTURING,MIKELL P. GROOVER 2. OMPUTER INTEGRATED MANUFACTURING, JAMES A. REHG , HENRY W KRAEBBER, PRENTİCE HALL, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İmalat sistemlerinin günümüzdeki ve gelecekteki işleyişini, sistemlerin farklılıklarını ve stratejilerini kavrar ve yorumlar | ||||||
2 | İmalat Sistemlerinde kullanılan taşıma ve depolama sistemlerinin kullanım amaçlarını öğrenir. | ||||||
3 | İmalat Sistemlerine destek hizmeti sunan Kalite Kontrol, Proses Planlama, Ürün Tasarımı kavramlarını öğrenir. Bunları yorumlar ve karar alma sürecinde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |