Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yöneylem Araştırmasında Deterministik Modeller | ENM 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deterministik modeller ve çözüm yollarının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Doğrusal programlamaya giriş, Duyarlılık analizi, ikilik problemleri, tam sayılı programlama ve çözüm teknikleri ve endüstriyel problemlerinin çözümü için geliştirilen programlarla uygulamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deterministik problemleri modelleyebilme yeteneğinin kazanılması | ||
2 | Deterministik modellerin çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi | ||
3 | Deterministik modellerin analizi ve çözümleri yorumlama yeteneğinin kazanılması | ||
4 | Deterministik modelleri çeşitli yazılımlar yardımıyla çözebilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazanılması |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Modellerin Tanımı ve Model Kurma | |
2 | Modellerin çözüm teknikleri ve parametrelerin yorumları | |
3 | Duyarlılık Analizi | |
4 | Duyarlılık Analizi | |
5 | Modellerin İkilik Hali | |
6 | İkilik modelin yorumlari | |
7 | Modellerin Bilgisayar çözümleri ve yorumları | |
8 | Modellerin Bilgisayar çözümleri ve yorumları | |
9 | Tam sayılı Programlama | |
10 | Tam sayılı Programlama | |
11 | Tam sayılı Programlama | |
12 | Doğrusal Modellerde İleri Konular | |
13 | Düzenlenmiş Simplex | |
14 | Dantzig-Wolfe Decompozition Algoritması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Wiston, W, 1994 Operations Research, Applications and Algorithms, Duxbury Pres 2- Taha, H, 2000, Yöneylem Araştırması, Literatur Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deterministik problemleri modelleyebilme yeteneğinin kazanılması | ||||||
2 | Deterministik modellerin çözüm yöntemlerinin öğrenilmesi | ||||||
3 | Deterministik modellerin analizi ve çözümleri yorumlama yeteneğinin kazanılması | ||||||
4 | Deterministik modelleri çeşitli yazılımlar yardımıyla çözebilme ve yorumlayabilme yeteneğinin kazanılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 6 | 20 | 120 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |