Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarımsal Kökenli Yenilenebilir Enerjiler | CEM 556 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yenilenebilir Enerji Kaynakları |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜLYA KARABAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Enerji üretimi ve kullanımı sırasında yaşanan çevre sorunları tarımsal kökenli yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımını gerekli hale getirmiştir. Biyoyakıt kullanımı sayesinde hava, su ve toprak kirliliğinin azaltılması ve doğa tarafından ayrıştırılamayan herşeyin önüne geçilmesi hedeflenmektedir. Çevreye verilen emisyonların net değeri sıfır olan yenilenebilir tarımsal kökenli enerji kaynakları yalnız çevresel nedenlerle değil, fosil kaynaklarının yerine sürdürülebilir enerji kaynaklarının aranması sebebiyle de önem arzetmektedir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde Biyokütle enerjileri, biyodizel, biyoalkol ve biyogaz teknolojileri yer almaktadır. Ayrıca Türkiye ve dünyada Biyoyakıt politikaları ile yasal düzenlemeler incelenmektedir.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiyede biyokütlenin durumu | Anlatım, | |
2 | Biyokütleden enerji üretim yöntemleri | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve çevre kirliliği ile küresel ısınma ve iklim değişikliği. | |
2 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | |
3 | Biyokütle enerjisi | |
4 | Tarımda Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının kullanımı. | |
5 | Biyogaz Teknolojisi | |
6 | Biyogaz üretiminde kullanılan atıklar ve atıklardan enerji üretim yöntemleri. | |
7 | Yakma sistemleri. | |
8 | Biyogaz üretim sistemleri ve projelenmesi. | |
9 | Vize | |
10 | Biyodizel Teknolojisi | |
11 | Bitkisel yağların özellikleri ve yakıt olarak kullanım imkanları. | |
12 | Biyodizel üretim sistemleri ve yakıt özellikleri. | |
13 | Biyoalkol Teknolojisi | |
14 | Türkiyede ve dünyada biyoyakıt politikaları ile yasal düzenlemeler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1)Tarımsal Kökenli Yenilenebilir Enerjiler BİYOYAKITLAR Editör: Prof.Dr Ayten Onurbaş Avcıoğlu Nobel Yayınları,2011 2) Yenilenebilir Enerji Kaynakları. H.Hüseyin Öztürk, Birsen Yayınevi, 2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiyede biyokütlenin durumu | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
2 | Biyokütleden enerji üretim yöntemleri | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |