Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Çevre Kimyası | CEM 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği alanında yapılacak bilimsel çalışmalarda kimya bilgisi çok önemli bir yer tutmaktadır. Bu ders Enstitümüz Çevre Mühendisliği ABD da yapılmakta olan tezlerde gerekli olan kimya bilgisini sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Su ve atıksu arıtımı esnasında meydana gelen olayları anlama | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Gaz ortamından su ortamına geçen gazların çözünme ve denge sistemlerini anlama | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Aletli analiz bilir,aletli analiz yöntemlerini uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Meydana gelen çökme ve çözünme olaylarının su arıtma verimine etkilerini anlama | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Asit,baz ve redoks kimyasını anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Çevre Mühendisliğinde Temel Kavramlar | |
3 | Katı Madde ve Çevre Mühendisliğinde ki Önemi | |
4 | KOI ve BOİ Parametreleri ve Girişim Denklemleri | |
5 | Redoks Reaksiyonları | |
6 | Organik Madde Parçalanması ve Hücrelerin Enerji ve Karbon Kaynakları | |
7 | Reaktörler | |
8 | Reaktörler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kimyasal Arıtma ve Çamur oluşum denklemleri | |
11 | Kimyasal Arıtma ve Çamur oluşum denklemleri | |
12 | Havalandırma | |
13 | Havalandırma | |
14 | Öğrenci Ödev Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Environmental chemistry - / Bhagi, Ajay Kumar. ; Ajay Kumar Bhagi, G.R. Chatwal.,Mumbai : Himalaya Pub. House, 2010 . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Su ve atıksu arıtımı esnasında meydana gelen olayları anlama | ||||||
2 | Gaz ortamından su ortamına geçen gazların çözünme ve denge sistemlerini anlama | ||||||
3 | Aletli analiz bilir,aletli analiz yöntemlerini uygular | ||||||
4 | Meydana gelen çökme ve çözünme olaylarının su arıtma verimine etkilerini anlama | ||||||
5 | Asit,baz ve redoks kimyasını anlama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |