Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Korozyonun Elektrokimyası | MTM 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstriyel olarak büyük bir ekonomik kayba yol açan korozyonun temelini oluşturan elektrokimya konusunda öncelikle bilgi aktarımını sağladıktan sonra korozyon hızının ölçümünde kullanılan elektrokimyasal metotlar hakkında bilgi vermek. Ayrıca söz konusu metotların endüstriyel uygulamalarda seçimi ve tatbiki konusunda öğrenciye katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Elektrokimyasal denge: oksidasyon ve redüksiyon. Pasifleşme, Polarizasyon, Evans diyagramları, Korozyon kinetiği: korozyon hızı, Korozyon proseslerinin elektrokimyasal karakterizasyonu, Galvanostatic ve Potansiyodinamik enstrümental metotlar, DC elektrokimyasal teknikler; Lineer polarizasyon direnci (LPR), Tafel ekstrapolasyonu, Polarizasyon direncini belirlemek için diğer metodlar: Polarizasyon eğrilerinin analizi, Elektrokimyasal impedans spektroskopisi: Nyquist ve Bode eğrileri, İmpedans spektroskopisi uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Korozyonun tanımı ve elektrokimyasal prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Korozyonun termodinamiğini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Korozyonun kinetiğini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Galvanostatic enstrümental metotları kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Potansiyodinamik enstrümental metotları kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Elektrokimyasal impedans ölçüm sistemlerini kavrar | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektrokimyanın temel ilkeleri, Oksidasyon, redüksiyon | |
2 | Korozyonun disiplinler arası kullanımı ve önemi | |
3 | Korozyonun elektrokimyasında korozyon kinetiği ve uygulamaları, aşırı potansiyel, polarizasyonun tanımı | |
4 | Polarizasyon türleri, Evans diyagramları | |
5 | Elektrokimyasal hücreler ve kinetik yaklaşımlar | |
6 | Korozyon proseslerinin elektrokimyasal karakterizasyonu, Galvanostatic enstrümental metotlar | |
7 | Potansiyodinamik enstrümental metotlar | |
8 | DC elektrokimyasal teknikler; Lineer polarizasyon direnci (LPR), | |
9 | ASTM standartizasyonunda Tafel ekstrapolasyonu ve uygulaması | |
10 | Polarizasyon direncini belirlemek için diğer metotlar: Polarizasyon eğrilerinin analizi | |
11 | Electrokimyasal impedans spektroskopisi ve ölçüm sistemleri | |
12 | Literatüre bağlı olarak laboratuvarda elektrokimyasal hücre kurma veri alma uygulamaları | |
13 | Uygulamalı olarak elektrokimyasal metodlarla hız ve impedans ölçümleri | |
14 | Korozyon deney standartları ve endüstriyel uygulama örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık ABİS ders notları |
Ders Kaynakları | 1. D. A.Jones, Principles and Prevention of Corrosion, second edition, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Korozyonun tanımı ve elektrokimyasal prensiplerini kavrar | ||||||
2 | Korozyonun termodinamiğini kavrar | ||||||
3 | Korozyonun kinetiğini kavrar | ||||||
4 | Galvanostatic enstrümental metotları kavrar | ||||||
5 | Potansiyodinamik enstrümental metotları kavrar | ||||||
6 | Elektrokimyasal impedans ölçüm sistemlerini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |