Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Poroz Malzemeler | MTM 574 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİL TOPLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine porozlu/gözenekli malzemeleri tanıtmak, bu malzemelerin özellikleri ile malzemelere uygulanan testler hakkında bilgiler vererek üretim ve kullanımları ile ilgili öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Poroz Malzemelere giriş, poroz malzeme türleri, poroz malzemelerin üretim yöntemleri ve kullanım alanları. Poroz malzemelere örnekler: Zeolit, Aerojeller ( silika esaslı, karbon esaslı ...) Metalik, polimerik ve seramik köpük malzemeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Porozite kavramını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Poroz malzemeleri sınıflandırabilir ve özelliklerine göre kıyaslayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Poroz malzemelerin üretim teknolojilerini karşılaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Poroz malzemelerin kullanım alanlarını açıklar ve uygulama örneklemesi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Poroz malzemelere giriş | |
2 | Poroz malzemelerin sınıflandırılması | |
3 | Poroz malzemelerin özellikleri | |
4 | Poroz Malzemelerin üretim yöntemleri | |
5 | Poroz Malzemelerin üretim yöntemleri | |
6 | Zeolitler | |
7 | Metalik Köpükler | |
8 | Polimerik ve Seramik Köpükler | |
9 | Aerojeller | |
10 | Aerojeller | |
11 | Ödev sunumları | |
12 | Ödev sunumları | |
13 | Ödev sunumları | |
14 | Ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları haftalık olarak sabise yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | A. Koller “Structure and Properties of Ceramics” Elsevier, 1994. Y-M. Chiang, D. P. Birnie, W. D. Kingrey” Physical Ceramics; Principles of Ceramic Science and Engineering” John Wiley&Sons, 1997. K. Ishizaki, S. Komarneni, M. Nanko, “Porous Materials - Process Technology and Applications” Kluwer Academic Publisher, Great Britain 1998. R. Narayan, P. Colombo, “ Advances in Bioceramics and Porous Ceramics”, Ceramic Eng. and Science Proceedings Vol: 29 Issue:7, 2008. Michel A. Aegerter, Nicholas Leventis, Aerogels Handbook, Springer Science+Business Media, LLC 2011
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Porozite kavramını açıklar | ||||||
2 | Poroz malzemeleri sınıflandırabilir ve özelliklerine göre kıyaslayabilir | ||||||
3 | Poroz malzemelerin üretim teknolojilerini karşılaştırabilir | ||||||
4 | Poroz malzemelerin kullanım alanlarını açıklar ve uygulama örneklemesi yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |