Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekanik Metalurji | MTM 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Malzemelerin Mekanik Davranışlarının daha detaylı olarak incelenmesi |
Dersin İçeriği | Giriş, Statik-Mukavemet, Elastik Özellikler, Plastik Davranışa Geçiş, Dislokasyon teorisi, Statik-Mukavemet İlişkileri, Malzemelerde Sürünme, Malzemelerde Yorulma, Malzemelerde Kırılma Teorisi ve Uygulamalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elastik davranışta gerilme genleme ilişkisini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Plastik davranış teorisini kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Tek kristallerde plastik deformasyonu kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dislokasyonların davranışını kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Kırılma davranışını analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Malzemelerin yorulma davranışını analiz eder | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Sürünme ve sürünme davranışını kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekanik Özelliklere Genel Bakış | |
2 | Elastik Davranışda Gerilme - Genleme İlişkileri | |
3 | Plastik Şekil Değişimi Temelleri ve Çok Bileşenli Malzemelerde Gerilme ve Deformasyon | |
4 | Tek Kristal ve Çok Kristalli Malzemelerde Mekanik Özellikler | |
5 | Dislokasyon Enerjisi ve Dislokasyon Kesişmeleri | |
6 | Kayma, İkizlenme | |
7 | İstif Hatası Enerjisi ve Deformasyon Kabiliyetine Etkisi | |
8 | Metalik Malzemelerde Çekme ve Teorileri | |
9 | Seramik ve Polimer Malzemelerde Çekme Davranışları | |
10 | Malzemelerde (Metal, Seramik, Polimer, Kompozit) Kırılma ve Teorisi | |
11 | Malzemelerde (Metal, Seramik, Polimer, Kompozit) Kırılma ve Teorisi | |
12 | Malzemelerde (Metal, Seramik, Polimer, Kompozit) Yorulma ve Yorulma Mekanizmaları | |
13 | Malzemelerde (Metal, Seramik, Polimer, Kompozit) Sürünme ve Sürünme Mekanizmaları | |
14 | Malzemelerde Hasar Analizi ve Hidrojen Gevrekliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] G.E.Dieter, Mechanical Metallurgy, |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elastik davranışta gerilme genleme ilişkisini kavrar | ||||||
2 | Plastik davranış teorisini kavrar | ||||||
3 | Tek kristallerde plastik deformasyonu kavrar | ||||||
4 | Dislokasyonların davranışını kavrar | ||||||
5 | Kırılma davranışını analiz eder | ||||||
6 | Malzemelerin yorulma davranışını analiz eder | ||||||
7 | Sürünme ve sürünme davranışını kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 4 | 15 | 60 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |