Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kompozit Malzeme Mekaniği | MTM 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEFER CEM OKUMUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEFER CEM OKUMUŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Malzeme bilimcileri ve mühendisleri için yeni bir malzeme bulmak yerine özellikleri bilinen malzemelerle bir karışım oluşturmak daha kolaydır. Özellikleri bilinen polimer, metal ve seramiklerin uygun oranlarda karışımı ile oluşacak olan malzemelerin mekanik özelliklerinin tayininde kompozit mekanik bilgisine sahip olunması kaçınılmazdır. Birçok malzemenin bir araya getirilmesi sonucunda ortaya çıkan malzemelerin mikro ve makro özelliklerinin tayini için ileri mekanik bilgisine ihtiyaç vardır. |
Dersin İçeriği | Kompozit Malzemelerin Esasları ve Kompozit Takviyeleri, Kompozit Malzemelerin Mekanik Davranışları, Anizotropik Malzemeler için Gerilme-Genleme İlişkileri, Orthotropik Malzemeler, İnce Tabakanın Mekanik Davranışları, Rijitlik için Malzeme Mekanik Yaklaşımı, Rijitliğe Elastisite Yaklaşımı, Rijitlik ve Gerilme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması, Bir Kompozit Tabakanın Makromekanik Davranışı, Kompozitlerde Mukavemet, Yorulma, Sürünme, Sürünme ve Yorulma Etkileşimleri, Süreksiz Takviye Edilmiş Kompozitlerin Mikromekanik ve Makromekanik Davranışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozit Malzemelerin Esasları ve Kompozit Takviyeleri | |
2 | Kompozit Malzemelerin Mekanik Davranışları | |
3 | Anizotropik Malzemeler için Gerilme-Genleme İlişkileri | |
4 | Orthotropik Malzemeler | |
5 | İnce Tabakanın Mekanik Davranışları | |
6 | Rijitlik için Malzeme Mekanik Yaklaşımı | |
7 | Rijitliğe Elastisite Yaklaşımı | |
8 | Rijitlik ve Gerilme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması | |
9 | Bir Kompozit Tabakanın Makromekanik Davranışı | |
10 | Kompozitlerde Mukavemet | |
11 | Kompozitlerde Yorulma ve Sürünme | |
12 | Sürünme ve Yorulma Etkileşimleri | |
13 | Süreksiz Takviye Edilmiş Kompozitlerin Mikromekanik Davranışı | |
14 | Süreksiz Takviyeli Kompozitlerin Makromekanik Davranışları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Autar K. Kaw. Mechanics of Composite Materials. 2nd ed., CRC Press, 2006. |
Ders Kaynakları | 1. Z. Gürdal, R. T. Haftka and P. Hajeka, Laminated Composite Materials, John Wiley and Sons, 1999. 2. George H. Staab, Laminar Composites, Bu t t e r w o r t h & He i n e m a n n, Boston, 1999. 3. C. T. Herakovich, Mechanics of Fibrous Composites John Wiley and Sons, 1998. 4 . M. Taya and R. J. Arsenault, Metal Matrix Composites, Pergamon Press, 1988. 5. K. K. Chawla, Composite Materials (Science and Engineering), 1987. 6. R. M. Jones. Mechanics of Composite Materials, Taylor and Francis, 1984 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |