Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alternatif Malzeme Uygulamaları | MTM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA AKÇİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çeşitlenen malzeme grubu ve türlerinden en uygun seçeneklerin belirlenmesi ve uygulanması ilkelerini sunmak |
Dersin İçeriği | Giriş, Mühendislik Malzemeleri ve Karakteristikleri, Malzeme Fiyatı ve Ekonomisi, Malzemeler ve Tasarım, Yorulma Kırılması, Oksidasyon ve Korozyon, Sürünme ve Aşınma, Olay Çalışmalar, Ürün Dizaynı İçin Malzeme Seçimi, Esnek ve modüler tasarınlar, Tasarımda çevre dostu olma ve malzemelerin estetik özellikleri, İçme ve atık su uygulamalarında malzemeler, Öğrenci Sunumları, Tartışmalar ve Sonuç |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alternatif malzemeleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çözüm ve tasarımlarda küresel vizyon kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Endüstriyel alanlarda yaşanan malzeme problemleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dünya çapında yanlış malzeme seçiminin yarattığı problemleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yeni malzeme ve yeni üretim yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yaşanan malzeme problemleri için yeni öneriler yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Önerilen malzemenin her açıdan sağladığı kazançlar konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Mühendislik Malzemeleri ve Karakteristikleri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Malzeme Fiyatı ve Ekonomisi | 3. Hafta Sunusu |
4 | Malzemeler ve Tasarım | 4. Hafta Sunusu |
5 | Yorulma Kırılması, Olay Çalışma | 5. Hafta Sunusu |
6 | Oksidasyon ve Korozyon, Olay Çalışma | 6. Hafta Sunusu |
7 | Sürünme ve Aşınma, Olay Çalışma | 7. Hafta Sunusu |
8 | Ürün Tasarımı İçin Malzeme Seçimi | 8. Hafta Sunusu |
9 | Esnek ve modüler tasarınlar | 9. Hafta Sunusu |
10 | Tasarımda çevre dostu olma ve malzemelerin estetik özellikleri | 10. Hafta Sunusu |
11 | Yeni geliştirilen malzemelerin ve yeni üretim yöntemlerin incelenmesi | 11. Hafta Sunusu |
12 | Öğrenci Sunumları | 12. Hafta Sunusu |
13 | Öğrenci Sunumları | 13. Hafta Sunusu |
14 | Tartışmalar ve Sonuç | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. ASHBY, M. and JOHNSON, K.; “Materials and Design: The Art and Sience of Material Selection in Product Design, Butterworth-Heinemann, First Ed., December 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alternatif malzemeleri tanır | ||||||
2 | Çözüm ve tasarımlarda küresel vizyon kazanır | ||||||
3 | Endüstriyel alanlarda yaşanan malzeme problemleri kavrar | ||||||
4 | Dünya çapında yanlış malzeme seçiminin yarattığı problemleri kavrar | ||||||
5 | Yeni malzeme ve yeni üretim yöntemlerini kavrar | ||||||
6 | Yaşanan malzeme problemleri için yeni öneriler yapar | ||||||
7 | Önerilen malzemenin her açıdan sağladığı kazançlar konusunu kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |