Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Lazer Fiziği II | FIZ 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İleri Yoğun Madde Fiziği, İleri Atom ve Molekül Fiziği dersleriyle alınması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere günümüzde bütün alanlarda kullanılan lazerlerin tanıtılması açısından temel kavramları ifade etmek ve lazerlerin uygulama alanlarını kavramak |
Dersin İçeriği | Lazerlerde kazanç, eşik, güç, frekans kavramları, çok mod, geçici titreşim, lazer çeşitleri ve uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lazer ışığının temel özelliklerini kavrar. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Lazer titreşiminin meydana gelebilmesi için gerekli eşik şartlarını belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Çok ve tek modun oluşumunu içerilen fizik parametreleriyle birlikte ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Lazerleri sınıflandırır ve bu sınıflara ait örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Sınıflandırılmış lazer tiplerinin fiziksel özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Yeni bir lazer oluşturulması için gerekli ön şartları belirler ve böyle bir lazeri tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Nonlineer optik uygulamalarda lazerlerin nasıl kullanıldığını örnekleriyle birlikte açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 287-300 |
2 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 301-321 |
3 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 323-335 |
4 | Lazer titreşimi: kazanç ve eşik | [1] Sayfa 336-363 |
5 | Çok mod ve geçici titreşim | [1] Sayfa 367-380 |
6 | Çok mod ve geçici titreşim | [1] Sayfa 381-409 |
7 | Özel lazerler ve pompa mekanizmaları | [1] Sayfa 413-430 |
8 | Özel lazerler ve pompa mekanizmaları | [1] Sayfa 431-467 |
9 | ARASINAV | |
10 | Lazer rezonatörleri | [1] Sayfa 471-530 |
11 | Optik ahenk ve lazerler | [1] Sayfa 537-585 |
12 | Bazı lazer uygulamaları | [1] Sayfa 589-627 |
13 | Nonlineer optiğe giriş | [1] Sayfa 629-674 |
14 | Nonlineer optik: yüksek mertebeli süreçler | [1] Sayfa 677-721 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, ‘Lazerler’ Değişim Yayınları, 2006, Sakarya |
Ders Kaynakları | [2] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lazer ışığının temel özelliklerini kavrar. | |||||||
2 | Lazer titreşiminin meydana gelebilmesi için gerekli eşik şartlarını belirler. | |||||||
3 | Çok ve tek modun oluşumunu içerilen fizik parametreleriyle birlikte ifade eder. | |||||||
4 | Lazerleri sınıflandırır ve bu sınıflara ait örnekler verir. | |||||||
5 | Sınıflandırılmış lazer tiplerinin fiziksel özelliklerini ifade eder. | |||||||
6 | Yeni bir lazer oluşturulması için gerekli ön şartları belirler ve böyle bir lazeri tasarlar. | |||||||
7 | Nonlineer optik uygulamalarda lazerlerin nasıl kullanıldığını örnekleriyle birlikte açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 12 |
2. Kısa Sınav | 13 |
1. Ödev | 3 |
2. Ödev | 3 |
3. Ödev | 3 |
4. Ödev | 3 |
5. Ödev | 3 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 5 | 7 | 35 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |