Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimi TMB 455 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ses Eğitimi alanı için temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Diyafram nefesi, postür ve şarkı söyleme teknikleri üzerinde çalışılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar Anlatım, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Postür kullanımını çözümler. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. Nefes egzersizleri
2 İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi postür
3 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması
4 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması
5 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı.
6 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı.
7 Müzik cümleleri ile uygulama.
8 ara sınav
9 Postür kullanımının benimsetilmesi.
10 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması.
11 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması.
12 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
13 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
14 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu

N Sazak ders notları ve notaları

Ders Kaynakları

Saip Egüz (1980) Ses Eğitimi  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. X
3 Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
4 Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. X
5 Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. X
6 Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. X
7 Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. X
8 Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. X
9 Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. X
10 Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar.
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar 5
2 Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler
3 Postür kullanımını çözümler.
4 Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ara Sınav 40
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 5 10
Final 1 10 10
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 5