Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Toplulukları II | TMB 414 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin toplu icra ve bireysel performansını geliştirmesine katkı sağlamak amacı hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği Formları olan Saz Eserleri, Peşrevler,Sirtolar, Longalar dersin içeriğinde yer almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TOPLU İCRA YAPMAYI ÖĞRENİR | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | REPERTUARDA YER ALAN SAZ ESERLERİ ,LONGA, SİRTO GİBİ ESERLERİ İCRA EDER | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. | Grupla Çalışma, Anlatım, | |
4 | Solfej ve Bona yaparak enstrümanını geliştirir | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Enstrümanında hakimiyet kazanır | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | K.HİCAZKAR LONGA | |
2 | K.HİCAZKAR SİRTO | |
3 | HİCAZ SAZ ESERİ | |
4 | HİCAZ LONGA | |
5 | NİHAVEND LONGA | |
6 | NİHAVEND SİRTO | |
7 | SULTANİYEGAH SİRTO | |
8 | VİZE | |
9 | GENEL TEKRAR | |
10 | SABA SİRTO | |
11 | SABA SAZ ESERİ | |
12 | ŞEHNAZ SİRTO | |
13 | ŞEHNAZ LONGA | |
14 | DÖNEM TEKRARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Klasik repertuarda yer alan Ensturmanlar için bestelenmiş notlar yer almaktadır. |
Ders Kaynakları | TRT. Nota arşivi, Aytaç ERGEN Nota arşivi,Neyzen.com.tr nota arşivi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TOPLU İCRA YAPMAYI ÖĞRENİR | ||||||||||||
2 | REPERTUARDA YER ALAN SAZ ESERLERİ ,LONGA, SİRTO GİBİ ESERLERİ İCRA EDER | ||||||||||||
3 | Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. | ||||||||||||
4 | Solfej ve Bona yaparak enstrümanını geliştirir | ||||||||||||
5 | Enstrümanında hakimiyet kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 2 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 237 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |