Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | TMB 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme çalışması ile öğrencinin dört yıl boyunca aldığı eğitimin üzerine, öğrencinin kendi yeteneği doğrultusunda alana katkıda bulunacak ve öğrencinin bir alanda uzmanlaşmasını sağlayacak, akademik ve sanatsal bir çalışma yapması hedeflenir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğine öğrenciyle birlikte, öğrencin kabiliyeti ve ilgisi doğrultusunda danışmanıyla birlikte karar verilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirli bir konuyu araştırır | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Konu ile ilgili birinci derece kaynaklara ulaşır | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Elde ettiği verileri yorumlayıp yazar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Çalışmasını sunar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Kaynakça oluşturur | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Danışmanına çalışma taslağı hazırlar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun muhtemel kaynaklarının tespiti | |
2 | Kaynakların okunması | |
3 | Kaynakların okunması | |
4 | Kaynakların okunması | |
5 | Planın oluşturulması | |
6 | Referans gösterimi | |
7 | Yazımı | |
8 | Yazımı | |
9 | Yazımı | |
10 | Kaynakçanın oluşturulması | |
11 | Danışmanına çalışma taslağını okutması | |
12 | Danışmanın öneri ve düzeltmeleri doğrultusunda yeniden gözden geçirilmesi | |
13 | Tashihlerin yapılması | |
14 | Çalışmaya son şeklinin verilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Müzik Literatürü |
Ders Kaynakları | Türk müziği literatürü, görsel, sesli ve medya kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | ||||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Belirli bir konuyu araştırır | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Konu ile ilgili birinci derece kaynaklara ulaşır | ||||||||||||
3 | Elde ettiği verileri yorumlayıp yazar | ||||||||||||
4 | Çalışmasını sunar | ||||||||||||
5 | Kaynakça oluşturur | ||||||||||||
6 | Danışmanına çalışma taslağı hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
3. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |