Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Teknolojileri | TMB 444 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzik prodüksiyon aşamları üzerinden bestecilik, düzenleme ses tasarımı yöntemlerini bilgisayar destekli sayısal iş istasyonları (DAW) üzerinden tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği | MIDI, müzik kayıt ve çok kanllı ses miksajı, mastering uygulamalarının teorik ve teknik uygulamaları tanıtılacaktır. Öğrencilerin kendi müziklerini üretmeleri ve müzik prodüksiyonunu öğrenmeleri için ses ve özellikleri, popüler DAW'lar (Logic Pro, Studio one vb) , ses kaydıyla ilgili, mikrofon, kablo, arayüz gibi diğer yazılımsal ve fiziksel ekipmanın tanıtımı ses mühendisliği ile ilgili temel konular öğretilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sesin fiziksel özelliklerini öğrenir. | Anlatım, | |
2 | Ses kayıt ve miksi için kullanılan sanal ve fiziksel ekipmanı tanır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Canlı ve kanal ses ve enstruman kaydı yapıp mikslemeye dair giriş seviyesinde bilgi edinir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Bilgisayarda Nota yazımını kavrar ve bu notaları Sanal enstrumanlar ile seslendirme yapar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses, sesin temel nitelikleri | |
2 | Sesin müzik teknolojisi için önemli özellikleri | |
3 | Analog ve dijital mantık ve sistemler | |
4 | Sinyaller, iletim yöntemleri | |
5 | Mikrofonlar | |
6 | DAW ve ses kayıt ve miks uygulamaları, Logic Pro | |
7 | Yıliçi sınavı | |
8 | Vize parçasının sunumu ve değerlendirilmesi | |
9 | aranje çalışması | |
10 | aranje çalışması | |
11 | aranje çalışması | |
12 | aranje çalışması | |
13 | aranje çalışması | |
14 | Final parçasının sunumu ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Müzik Fiziği - Ayhan Zeren Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri - Ufuk Önen Ses Mühendisliği El Kitabı - M. Talbott-Smith |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sesin fiziksel özelliklerini öğrenir. | ||||||||||||
2 | Ses kayıt ve miksi için kullanılan sanal ve fiziksel ekipmanı tanır. | ||||||||||||
3 | Canlı ve kanal ses ve enstruman kaydı yapıp mikslemeye dair giriş seviyesinde bilgi edinir. | ||||||||||||
4 | Bilgisayarda Nota yazımını kavrar ve bu notaları Sanal enstrumanlar ile seslendirme yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |