Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Mey-Zurna) | CMZ 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Tartışma, | |
2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Grupla Çalışma, | |
6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uşşak Hüseyni Dizileri Anlatımı | Uşşak Ve Hüseyni Dizileri için Örnek Etütler |
2 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Erzincan Halayı, Başında Pusan Gurban eserlerinin notası |
3 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Beyaz Gül Kırmızı Gül, Havada Bulut Yok eserlerinin notası |
4 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Sen Bir Ceylan Olsan Aşşahdan Gelirem eserlerinin notası |
5 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Ankara Postası, Dodurgalı Pehlivan Havası |
6 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Dur Yerinde, Sarardım Ben Sarardım |
7 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Bahçalara Geldi Bahar, Başına Döndüğüm Kurban Olduğum eserlerinin notası |
8 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Suda Balık Yan Gider, Bir Sandığım Vardır Sırmadan Telden eserlerinin notası |
9 | Uşşak Hüseyni Dizisinde Repertuvar | Hani Yaylam, Seherde Bir Bülbül eserlerinin notası |
10 | Rast Dizi | Rast Dizisinde Etüt Çalışmaları |
11 | Rast Dizisinde Repertuvar | Susam, Rast Etüt |
12 | Rast Dizisinde Repertuvar | Gül Ağacı Kalenin Dibinde |
13 | Rast Dizisinde Repertuvar | Felek Sen Ne Feleksen Yana Yana Kül Oldum |
14 | Rast Dizisinde Repertuvar | Sunamız Gölde, Kaldı Kaleden Kaleye şahin Uçurdum eserlerinin notası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | |||||||||||
2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | |||||||||||
3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | |||||||||||
4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | |||||||||||
5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | |||||||||||
6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | |||||||||||
7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | |||||||||||
8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |