Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Keman) | CKE 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin düzgün bir keman tutuşu , yay tutuşu ve Sol Majör Gamına ait seslerde 4 vuruşluk 2 vuruşluk ve 1 vuruşluk seslerin doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Doğru keman tutuşu, Sol Majör gam ve 4-2-1 vuruşların yay üzerinde kullanılması bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kemanın doğru tutuş ve doğru yay kullanımı | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Yayın kullanılmasında sağ dirsek ve sağ bileğin doğru kulla | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Sol bileğin bükülmeden kullanılması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Yayın tam olarak kullanılması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sol majör gamında bulunan seslerin doğru bir şekilde basılması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kemanın genel tanıtımı yay tutuşu ve sol kol üzerinde 4 vuruş yay çekme çalışması | Suzuki Metodu görselleri |
2 | Keman tutuşu ve keman üzerinde yay ile 4 vuruşluk yay çalışması | Suzuki Metodu görselleri |
3 | Keman üzerinde boş tellerde 4 ve 2 vuruşluk yay çalışması | Suzuki Metodu |
4 | Keman üzerinde 4- 2 ve 1 vuruşluk yay çalışması | Suzuki Metodu |
5 | Bir oktav Sol majör gam seslerini keman üzerinde gösterme ve 4 vuruşla çalışma | Suzuki Metodu |
6 | Bir oktav Sol majör gamın 4 vuruş ve 2 vuruşla çalışılması | Suzuki Metodu |
7 | Bir oktav Sol majör gamın 4 vuruş 2 vuruş ve 1 vuruşun karışık çalışılması | Suzuki Metodu |
8 | Vize Haftası | Suzuki Metodu |
9 | 2 oktav sol majör gamın 4 vuruşla çalışılması | Suzuki Metodu |
10 | 2 oktav sol majör gamın 4 ve 2 vuruşla çalışılması ilave olarak bir etüd | Suzuki Metodu |
11 | 2 oktav sol majör gamın 4 - 2-1 vuruşla çalışılması ilave olarak bir etüd | Suzuki Metodu |
12 | Hersey Modern Violin Method sayfa 3 | Hersey Modern Violin Method |
13 | Hersey Modern Violin Method sayfa 4 | Hersey Modern Violin Method |
14 | Hersey Modern Violin Method sayfa 5 | Hersey Modern Violin Method |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hersey Modern Violin Method |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kemanın doğru tutuş ve doğru yay kullanımı | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
2 | Yayın kullanılmasında sağ dirsek ve sağ bileğin doğru kulla | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
3 | Sol bileğin bükülmeden kullanılması | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
4 | Yayın tam olarak kullanılması | |||||||||||
5 | Sol majör gamında bulunan seslerin doğru bir şekilde basılması | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |