Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Transport Tekniği | MKM 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Transport mantığını kavrar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
2 | Fabrika içi ve dışı uygun transport ekipmanları, makineleri ve sistemlerini seçer | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
3 | Transport sistem elemanlarının mukavemet hesaplarını yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Sürekli taşıyıcıları tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
5 | Süreksiz taşıyıcıları tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
6 | Köprülü vinç, portal vinç, kule vinç arasındaki farkları analiz eder | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
7 | Bina içi insan asansörü tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
8 | Bantlı konveyör tasarlar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
9 | Transport sistemlerinin analizini yapar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, işleyiş tarzının aktarılması. Öğrenci önerilerinin ve beklentilerinin alınması. Transport tekniğinin tarihçesi. | İnternet ve kütüphane ortamında Transport tekniği ile ilgili ön araştırma yapılması |
2 | Ders kapsamında öğretilecek olan Transport sistemlerinin tanımlanması, sınıflandırılması. | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
3 | Dönemlik transport tekniği ders içi tasarım projelerinin belirlenmesi, giriş büyüklüklerinin ve tasarım girdilerinin oluşturulması. | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
4 | Süreksiz (Kesintili) taşıyıcılar Sınıflandırma, Tasarım esasları Tek yönlü transport ekipmanları, Krikolar Vidalı krikolar, tasarım esasları, şekillendirme, boyutlandırma, Örnek proje Vidalı kriko proje ödevi | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
5 | Kramayerli krikolar, tasarım esasları, şekillendirme, boyutlandırma, Örnek proje, Kısa Sınav | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
6 | Makara halat düzenleri, tanımlama, sınıflandırma ve temel elemanların tanımlanması Halat, zincir, makara, tambur, yük bağlama elemanları tasarımı, seçimi, hesapları Palangalar tanımlama, sınıflandırma, tasarım esasları Basit palangalar, Weston palangalar | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
7 | Transport tekniğinde emniyet elemanları ve motor seçimi Fren sistemleri, tanımlama, sınıflandırma, tasarım esasları Bantlı, diskli, pabuçlu, konik vb frenler Kilitler, tanımlama, sınıflandırma, tasarım esasları Şekil bağlı (dişlili), Kuvvet bağlı (sürtü | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
8 | Palanga tasarımı; Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet kontrolleri, Son şekillendirme | 1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
9 | Vinçler ve Krenler Sınıflandırma, Tasarım esasları, Köprülü krenler, Portal krenler, Yarı Portal Krenler, Kule Krenler, Döner krenler, Mobil krenler, Kabestan çıkrıkları (vinçleri), inşaat çıkrıkları | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
10 | Avrupa Birliği Normlarına göre transport sistemlerinin sınıflandırılması; Yükleme durumu ve Yük tekrarına göre sistem grubunun ve emniyet katsayısının belirlenmesi. Köprülü krenler, Portal ve Yarı portal krenler, Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön ş | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
11 | Köprülü kren projesi: Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet kontrolleri, Son şekillendirme. Öğrenci proje sunumu. | [1, 2, 3, 4, 5] numaralı referanslar |
12 | Sürekli Taşıyıcılar: Sınıflandırma, Tasarım esasları. Asansörler, Konveyörler, Elavatörler, Helezonik Konveyörler, Havalı Taşıyıcılar. Asansör Tasarımı:Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet k | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
13 | Bantlı konveyör tasarımı: Giriş büyüklüklerinin belirlenmesi, Ön şekillendirme, Mukavemet hesapları, eleman seçimleri, emniyet kontrolleri, Son şekillendirme. Öğrenci proje sunumu. | [1] Ders materyalleri (ders notu, sunu) |
14 | Titreşimli Taşıyıcılar, Vakumlu Taşıyıcılar, Manyetik Taşıyıcılar, Diğer özel transport sistemleri, transport sistem tasarımı, dersin genel değerlendirilmesi. | [1, 2, 3, 4] numaralı referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [2] Suner, Faruk, Kaldırma ve İletme makineleri, Arpaz Mat., 1984, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Transport mantığını kavrar | |||||||||||
2 | Fabrika içi ve dışı uygun transport ekipmanları, makineleri ve sistemlerini seçer | |||||||||||
3 | Transport sistem elemanlarının mukavemet hesaplarını yapar | |||||||||||
4 | Sürekli taşıyıcıları tasarlar | |||||||||||
5 | Süreksiz taşıyıcıları tasarlar | |||||||||||
6 | Köprülü vinç, portal vinç, kule vinç arasındaki farkları analiz eder | |||||||||||
7 | Bina içi insan asansörü tasarlar | |||||||||||
8 | Bantlı konveyör tasarlar | |||||||||||
9 | Transport sistemlerinin analizini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
3. Kısa Sınav | 5 |
4. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 4 | 2 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |