Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Mühendisliğine Giriş | MKM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İMDAT TAYMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İMDAT TAYMAZ, Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Doç.Dr. SEDAT İRİÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik mesleğini ve Etiğini tanıtma Mühendislik problemlerinin çözüm yaklaşımının verilmesi Temel mühendislik konularını öğretme Takım halinde çalışma yeteneğini geliştirme |
Dersin İçeriği | Makina mühendisliğinin tarihçesi, ilgi alanları ve diğer mühendislik disiplinleriyle olan ilişkileri. Alt dalları, tasarım, malzeme, mekanik ve ısıl birimler. Yeni teknolojiler ve makine mühendisliğinin gelişimindeki eğilimler. Mühendislik Etiği, Girişimcilik ve Özgüven duygusu ile makine mühendislerinin toplumsal sorunlarının çözümüne katkısı. Makina mühendisliğinin başlıca uygulama alanları. Profesyonel yaklaşım ve meslek ahlakı. Makina mühendisinin teknik ve hukuki sorumlulukları. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının iş hukuku ve iş güvenliği açısından irdelenmesi. Meslek kuruluşları. Fabrika gezileriyle destekli, mühendislik ve endüstriyel uygulama örnekleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği ders programını ve Fakülte/Bölüm olanaklarını tanıma, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Makina mühendisliği mesleği, tarihçesi, bugünü, geleceği, ve toplum içindeki rolü hakkında bilgiye sahip olma, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Makine Mühendisliği alanında imalat yöntemleri konuları hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
5 | Mezunların ve meslektaşların deneyimlerini paylaşarak mesleğe yakınlaşma sağlama, | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
6 | Ölçme ve kontrol konularının bilme, kullanılan ölçü aletlerinin tanıma, | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir Meslek Olarak Makina Mühendisliği. Mühendis ve Mühendisliğin tanımı | |
2 | Enerji ve Makina. Boyutlar, Birimler ve Hata | |
3 | Birim analizi yapılması, birim dönüşümlerinin anlatılması ve ilgili uygulamalar | |
4 | Ölçme ve kontrol konularının tarifi, kullanılan ölçü aletlerinin tanıtılması. | |
5 | Boyut ölçme aletleri olarak kumpas, mikrometre ve komparatörün, kontrol aletleri olarak mastarların tanıtılması. Kumpas ve mikrometre ile ölçü okuma uygulamaları yapılması | |
6 | Bağlama elemanları, Kaynak bağlantıları, Lehim bağlantıları, Yapıştırma bağlantıları, Civata bağlantıları | |
7 | Yarıyıl İçi Sınavı | |
8 | Mesleki ve Etik sorumluluk anlayışına sahip olmanın anlatılması | |
9 | Ulusal ve uluslarası standart ve kalite kuruluşlarının tanıtılması. Standart ve Kalitenin tanımı. | |
10 | Öğrencilerin Girişimci ve Özgüven sahibi olmalarının anlatılması | |
11 | Mühendislik hizmetinin ulusal ve küresel boyutları hakkında bilgi sahibi yapılması | |
12 | Isı Bilimleri ve Makina Dinamiği | |
13 | Ülkemizdeki mühendislik uygulamaları üzerine örneklemeler semineri | |
14 | Bir sanayi kuruluşunun ziyaret edilerek, mühendislik uygulamalarının yerinde gözlemlenmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Introduction to Mechanical Engineering, Robert Rizza, Prentice Hall. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği ders programını ve Fakülte/Bölüm olanaklarını tanıma, | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Makina mühendisliği mesleği, tarihçesi, bugünü, geleceği, ve toplum içindeki rolü hakkında bilgiye sahip olma, | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Makine Mühendisliği alanında imalat yöntemleri konuları hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Mezunların ve meslektaşların deneyimlerini paylaşarak mesleğe yakınlaşma sağlama, | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Ölçme ve kontrol konularının bilme, kullanılan ölçü aletlerinin tanıma, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |