Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Yapım Teknikleri | INM 465 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, geleneksel yapım teknikleri hakkında malzeme, karışım oranları, tasarım, bakım-onarım ve sayısal modelleme konularının aktarılması. |
Dersin İçeriği | Kil, silt ve agrega, kerpiç ve tuğla üretimi ve kagir yapı elemanları Yapısal ahşabın temel özellikleri ve ahşap koruma yöntemleri Glulam ahşap kompozitler Glulam ahşap kompozitler Hımış yapıların tanıtımı Sonlu elamanlar yönteminin tanıtılması Ara Sınav Taş kemer köprülerin yapım yöntemleri Taş kemer köprülerin yapısal davranışı Taş kemer köprülerin yapısal davranışı Yığma yapıların sayısal modellenmesi Yığma yapıların nümerik analizleri Ahşap yapıların sayısal modellenmesi Ahşap yapıların nümerik analizleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel yapılarda tercih edilen kil, silt , agrega, kerpiç ve tuğla malzemelerini ve temel özelliklerini tanır | Anlatım, | |
2 | Glulam ahşap kompozitlerin üretim yöntemlerini ve yapısal davranışını bilir | Anlatım, | |
3 | Sonlu elamanlar yöntemini tanır | Anlatım, | |
4 | Taş kemer köprülerin yapım yöntemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Yığma yapıları sayısal olarak modeller | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Ahşap yapıları sayısal olarak modeller | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kil, silt ve agrega, kerpiç ve tuğla üretimi ve kagir yapı elemanları | |
2 | Yapısal ahşabın temel özellikleri ve ahşap koruma yöntemleri | |
3 | Glulam ahşap kompozitler | |
4 | Glulam ahşap kompozitler | |
5 | Hımış yapıların tanıtımı | |
6 | Sonlu elamanlar yönteminin tanıtılması | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Taş kemer köprülerin yapım yöntemleri | |
9 | Taş kemer köprülerin yapısal davranışı | |
10 | Taş kemer köprülerin yapısal davranışı | |
11 | Yığma yapıların sayısal modellenmesi | |
12 | Yığma yapıların nümerik analizleri | |
13 | Ahşap yapıların sayısal modellenmesi | |
14 | Ahşap yapıların nümerik analizleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başgelen, N., Çağlar Boyunca Anadolu'da Duvar. Grafbas Matbaacılık, (1993). Bayülke, N. (2018). Yığma yapılar:(taş ve tuğla). TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geleneksel yapılarda tercih edilen kil, silt , agrega, kerpiç ve tuğla malzemelerini ve temel özelliklerini tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Glulam ahşap kompozitlerin üretim yöntemlerini ve yapısal davranışını bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Sonlu elamanlar yöntemini tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Taş kemer köprülerin yapım yöntemlerini tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Yığma yapıları sayısal olarak modeller | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Ahşap yapıları sayısal olarak modeller | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |