Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geleneksel Yapım Teknikleri INM 465 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere, geleneksel yapım teknikleri hakkında malzeme, karışım oranları, tasarım, bakım-onarım ve sayısal modelleme konularının aktarılması. 

Dersin İçeriği

Kil, silt ve agrega, kerpiç ve tuğla üretimi ve kagir yapı elemanları

Yapısal ahşabın temel özellikleri ve ahşap koruma yöntemleri

Glulam ahşap kompozitler

Glulam ahşap kompozitler

Hımış yapıların tanıtımı

Sonlu elamanlar yönteminin tanıtılması

Ara Sınav

Taş kemer köprülerin yapım yöntemleri

Taş kemer köprülerin yapısal davranışı

Taş kemer köprülerin yapısal davranışı

Yığma yapıların sayısal modellenmesi

Yığma yapıların nümerik analizleri

Ahşap yapıların sayısal modellenmesi

Ahşap yapıların nümerik analizleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Geleneksel yapılarda tercih edilen kil, silt , agrega, kerpiç ve tuğla malzemelerini ve temel özelliklerini tanır Anlatım,
2 Glulam ahşap kompozitlerin üretim yöntemlerini ve yapısal davranışını bilir Anlatım,
3 Sonlu elamanlar yöntemini tanır Anlatım,
4 Taş kemer köprülerin yapım yöntemlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap,
5 Yığma yapıları sayısal olarak modeller Anlatım, Soru-Cevap,
6 Ahşap yapıları sayısal olarak modeller Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kil, silt ve agrega, kerpiç ve tuğla üretimi ve kagir yapı elemanları
2 Yapısal ahşabın temel özellikleri ve ahşap koruma yöntemleri
3 Glulam ahşap kompozitler
4 Glulam ahşap kompozitler
5 Hımış yapıların tanıtımı
6 Sonlu elamanlar yönteminin tanıtılması
7 Ara Sınav
8 Taş kemer köprülerin yapım yöntemleri
9 Taş kemer köprülerin yapısal davranışı
10 Taş kemer köprülerin yapısal davranışı
11 Yığma yapıların sayısal modellenmesi
12 Yığma yapıların nümerik analizleri
13 Ahşap yapıların sayısal modellenmesi
14 Ahşap yapıların nümerik analizleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Başgelen, N., Çağlar Boyunca Anadolu'da Duvar. Grafbas Matbaacılık, (1993).

Bayülke, N. (2018). Yığma yapılar:(taş ve tuğla). TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Geleneksel yapılarda tercih edilen kil, silt , agrega, kerpiç ve tuğla malzemelerini ve temel özelliklerini tanır
2 Glulam ahşap kompozitlerin üretim yöntemlerini ve yapısal davranışını bilir
3 Sonlu elamanlar yöntemini tanır
4 Taş kemer köprülerin yapım yöntemlerini tanır
5 Yığma yapıları sayısal olarak modeller 5
6 Ahşap yapıları sayısal olarak modeller 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 5 10 50
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 117
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,68
Dersin AKTS Kredisi 4