Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim | INM 109 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BERNA İSTEGÜN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ÖZGE ŞAHİN ÇETİN, MEHMET İHSAN TEZEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çizim alet ve malzemelerinin özelliklerini tanıtmak, standart yazı ve çizgiler çizdirebilmek, ölçek ve ölçeklendirme işlemlerini kavratmak, plan, kesit, görünüş ve yapı elemanlarını perspektiflerini çizebilme becerisi kazandırma ve bilgisayar destekli tasarım kurallarının aktarılması. |
Dersin İçeriği | Teknik resme giriş, resim türleri, resim araçları, çizgi tipleri, ölçek. Perspektif resimler ve ilgili uygulamalar. Görünüşler (izdüşüm resimler) ve ilgili uygulamalar. Perspektif resmi bilinen parçanın görünüşlerinin çizilmesi. Görünüşleri bilinen parçanın perspektif resminin çizilmesi. İki görünüşü bilinen parçanın üçüncü görünüşünün çizilmesi. AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. Ölçülendirme. Kesit resimler. AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Serbest elle çizgi çizme | Grupla Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Çizgi kalınlığı ve tiplerini tanıma | Grupla Çalışma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Epür düzleminde görünüş çıkarma | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Eksik görünüşü tamamlama ve izometrik perspektifini çizme | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Elle yapı kesiti çizebilme | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
6 | AutoCad düzenleme komutlarını bilme | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Bilgisayar destekli plan, görünüş ve kesit çizebilme | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknik resme giriş, resim türleri, resim araçları, çizgi tipleri, ölçek. | |
2 | Perspektif resimler ve ilgili uygulamalar. | |
3 | Görünüşler (izdüşüm resimler) ve ilgili uygulamalar. | |
4 | Perspektif resmi bilinen parçanın görünüşlerinin çizilmesi. | |
5 | Görünüşleri bilinen parçanın perspektif resminin çizilmesi. | |
6 | İki görünüşü bilinen parçanın üçüncü görünüşünün çizilmesi. | |
7 | Ölçülendirme. | |
8 | Kesit resimler. | |
9 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
10 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
11 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
12 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
13 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. | |
14 | AutoCAD çizim programı komutları ve ilgili uygulamalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Serbest elle çizgi çizme | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Çizgi kalınlığı ve tiplerini tanıma | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Epür düzleminde görünüş çıkarma | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Eksik görünüşü tamamlama ve izometrik perspektifini çizme | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Elle yapı kesiti çizebilme | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | AutoCad düzenleme komutlarını bilme | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Bilgisayar destekli plan, görünüş ve kesit çizebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |