Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beton Yollar | INM 449 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rijit Yol Üstyapısının Planlanması-Projlendirilmesi |
Dersin İçeriği | Beton plaklar, Taban zemini, Alttemel. Derzler. Tasarım Yöntemleri. Beton Yolların Yapımı. Beton Yollarda Bozulmalar, Bakım-Onarım. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rijit üstyapıları oluşturan tabakaların fonksiyonlarını bilir | Anlatım, | |
2 | Karışımda kullanılan agregaların teknik şartname değerlerine uygun olup olmadığını deneyler yaparak tesbit eder | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
3 | Betona uygulanan kalite kontrol deneylerini bilir | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Beton yolun yapım aşamalarını bilir | Anlatım, | |
5 | Beton yollarda bozulmalarda uygulanacak bakım ve onarım tekniklerini bilir. | Anlatım, | |
6 | AASHTO yöntemiyle rijit üstyapıların projelendirmesinin hangi sıraya göre yapıldığını, seçilen ya da hesaplanan verilerin tanımlarını bilir; üstyapı tasarımını yaparak toplam kalınlığı tesbit eder | Anlatım, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Rijit ve esnek üstyapı kesitleri | |
3 | Rijit üstyapıların üstünlükleri ve sakıncaları | |
4 | Taban zeminleri, kaplama-altı tabakası, beton plaklar | |
5 | Derzler | |
6 | Tasarım yöntemleri | |
7 | Tasarım yöntemleri | |
8 | Betonyolun yapımı | |
9 | Taban zemini ve alttemelin hazırlanması | |
10 | Sınav | |
11 | Kalıpların yerleştirilmesi, betonun hazırlanması | |
12 | Betonyol yapımında kullanılan araç ve tesisler | |
13 | Betonyollarda bozulmalar, bakım-onarım | |
14 | Betonyol yapım tekniğinde gelişmeler, yenilikler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Ağar, E., Sütaş,İ., Öztaş, G., Beton Yollar (Rijit Üstyapı Kaplamaları), İTÜ, 1998. 2) Tunç, A.,Yol Malzemeleri ve Uygulamaları, Atlas,İstanbul,2001. 3) Principles of Pavement Design, Yoder E.J., Witczak, M.W, John Wiley, 1975. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rijit üstyapıları oluşturan tabakaların fonksiyonlarını bilir | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Karışımda kullanılan agregaların teknik şartname değerlerine uygun olup olmadığını deneyler yaparak tesbit eder | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Betona uygulanan kalite kontrol deneylerini bilir | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Beton yolun yapım aşamalarını bilir | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Beton yollarda bozulmalarda uygulanacak bakım ve onarım tekniklerini bilir. | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | AASHTO yöntemiyle rijit üstyapıların projelendirmesinin hangi sıraya göre yapıldığını, seçilen ya da hesaplanan verilerin tanımlarını bilir; üstyapı tasarımını yaparak toplam kalınlığı tesbit eder | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |