Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme I | INM 307 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYDIN DEMİR, Doç.Dr. HAKAN ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Araş. Gör. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarmenin davranışını, temel kavramları, son limit ve kullanılabilirlik limit durumlarına göre yürürlükteki yönetmelikler dikkate alınarak betonarme elemanların çözümlenmesini ve tasarımını öğretmek |
Dersin İçeriği | Betonarmeyi oluşturan malzemeler, Beton ve donatı sınıfları ile bu sınıfların özellikleri, Beton-donatı kenetlenmesi, donatıların eklenmesi, Taşıma gücü tasarımı temel ilkeleri, Yükler ve yük kombinezonları, Yapı güvenliğinin sağlanması, Merkezi basınç ve çekme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, Basit eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları-Tek donatılı, Basit eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları-Çift donatılı, Bileşik eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları- bir doğrultuda, Bileşik eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları- İki doğrultuda, Narin kolon davranışları ve hesapları, Kesme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, Burulma etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, Kullanılabilirlik sınır durumu, betonarme elemanlarda sehim ve çatlak |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Eğilme Momenti, Normal Kuvvet ve Kesme Kuvvetinin etkisi altındaki kesitlere gereken donatıları hesaplamak | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Betonarme kesitte donatıların uygun şekilde yerleştirilmesi konusunda bilgi vermek. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe, Betonarmenin uygulama alanları, üstün ve zayıf tarafları | |
2 | Betonarmeyi oluşturan malzemeler, Beton ve donatı sınıfları ile bu sınıfların özellikleri, | |
3 | Beton-donatı kenetlenmesi, donatıların eklenmesi, | |
4 | Taşıma gücü tasarımı temel ilkeleri, | |
5 | Yükler ve yük kombinezonları, Yapı güvenliğinin sağlanması, | |
6 | Merkezi basınç ve çekme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, | |
7 | Basit eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları-Tek donatılı, | |
8 | Basit eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları-Çift donatılı, | |
9 | Bileşik eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları- bir doğrultuda, | |
10 | Bileşik eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları- İki doğrultuda, | |
11 | Narin kolon davranışları ve hesapları, | |
12 | Kesme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, | |
13 | Burulma etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, | |
14 | Kullanılabilirlik sınır durumu, betonarme elemanlarda sehim ve çatlak, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste anlatılacak olan tüm bilgiler ders notu olarak kullanılacaktır. Herhangi bir platformda ders notu paylaşımı olmayacaktır. |
Ders Kaynakları | Doğangün A. 2018, Betonarme yapıların hesap ve tasarımı, Birsen Yayınevi, 15. Baskı Celep Z. ve Kumbasar N. 2005; Betonarme Yapılar, Beta Dağıtım, İstanbul Ersoy U. ve Özcebe G., 2001, Betonarme, Evrim Yayınevi. TS 500,"Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları", Türk Standartları Enstitüsü, Ankara, 2000. TBDY-2018, Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Eğilme Momenti, Normal Kuvvet ve Kesme Kuvvetinin etkisi altındaki kesitlere gereken donatıları hesaplamak | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Betonarme kesitte donatıların uygun şekilde yerleştirilmesi konusunda bilgi vermek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |