Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zemin Mekaniği | INM 305 | 5 | 4 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
|
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEDAT SERT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. ERTAN BOL, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR, |
Dersin Yardımcıları | Tek. Recep EYÜPLER Tek. Sebahattin İŞ Arş. Grv. Kadir KOCAMAN Arş. Grv. Eylem ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Zemin Mekaniği Temel Kavramlarının Öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Zeminlerin Oluşumu Zeminlerin Fiziksel Özellikleri ve Sınıflandırma Zeminde Gerilmeler Zeminlerin Konsolidasyonu Zeminlerin Kayma Direnci Sıkıştırma Teorileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeminlerin kökenini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Zeminlerin fiziksel özelliklerini anlar | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
3 | Zeminleri sınıflandırır | Anlatım, | |
4 | Zeminde suyun önemini kavrar | Anlatım, | |
5 | Zeminlerin gerilme altında davranışını tahmin eder | Anlatım, | |
6 | Zeminlerde gerilme altında oluşacak deformasyonları hesaplar | Anlatım, | |
7 | Zeminlerin kayma direncini belirler | Beyin Fırtınası, Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
8 | Yanal toprak basınçlarını hesap eder | Anlatım, | |
9 | Zeminlerin sıkıştırılması için gerekli parametreleri bulur | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeminlerin Jeolojisi | |
2 | Zeminlerin Temel Özellikleri | |
3 | Zeminlerin Temel Özellikleri | |
4 | Sınıflandırma Sistemleri | |
5 | Zemin Hidroliği | |
6 | Zemin Hidroliği | |
7 | Efektif Gerilme Kavramı | |
8 | Gerilmeler ve Zeminlerin Gerilme Altında Davranışı | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Sıkışma ve Konsolidasyon Teorisi | |
11 | Sıkışma ve Konsolidasyon Teorisi | |
12 | Kayma Direnci | |
13 | Kayma Direnci | |
14 | Yanal Toprak Basınçları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sisteme yüklenecektir |
Ders Kaynakları | Akın Önalp, 2002, Geoteknik Bilgisi-I, “Çözümlü Problemlerle Zeminler ve Mekaniği”, Birsen Yayınevi. Vahit Kumbasar ve Fazıl Kip, 1999, “Zemin Mekaniği Problemleri”, Çağlayan Kitabevi, İstanbul. Braja M. Das, 1994, “Principles of Geotechnical Engineering”, PWS Publishing Company, Boston.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zeminlerin kökenini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Zeminlerin fiziksel özelliklerini anlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Zeminleri sınıflandırır | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Zeminde suyun önemini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Zeminlerin gerilme altında davranışını tahmin eder | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Zeminlerde gerilme altında oluşacak deformasyonları hesaplar | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Zeminlerin kayma direncini belirler | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Yanal toprak basınçlarını hesap eder | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Zeminlerin sıkıştırılması için gerekli parametreleri bulur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 4 | 12 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 0 | 2 | 0 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 259 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |