Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Malzemesi | INM 206 | 4 | 3 + 1 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnşaat mühendisliğinde en çok kullanılan yapı malzemesi olan betonun tanıtılması, betonu oluşturan malzemelerin özelliklerinin bilinerek seçilmiş bileşenler ve karışım hesapları ile kullanım ortamına uygun doğru beton tasarımının yaptırılması ile birlikte betonu oluşturan malzemeler ve çelik donatının genel özellikleri hakkında deneysel çalışmalar ile ayrıntılı bilgi edinme bu ders kapsamında amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, Yapı malzemesi olarak beton, portland çimentoları ve diğer çimento türleri, agregalar, su, beton katkı maddeleri, hazır beton, karışım hesabı, taze betonun özelikleri, üretimi, taşınması, yerleştirilmesi, sıkıştırılması, düzeltilmesi betonun kür’ü, betonun mekanik ve fiziksel özelikleri, dayanıklılığı, çelik donatı, polimerler, seramik malzemeler ve diğer yapı malzemeleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağlayıcı malzemeler ve çimento hakkında bilgi sahibi olur. | ||
2 | Betonun bileşenlerini tanır. | ||
3 | Beton karışım hesabı yapabilir. | ||
4 | Betonun üretiminden kürüne kadar tüm aşamaları öğrenir. | ||
5 | Yeterli durabiliteye sahip yapıların özelliklerini öğrenir. | ||
6 | Beton çelik çubuklarının sahip olması gereken nitelikleri öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Yapı malzemelerinin önemi ve sınıflandırılması | |
2 | Bağlayıcı malzemeler; alçı, kireç, çimentolar ve puzolanlar | |
3 | Portland çimentoları | |
4 | Agregalar | |
5 | Betonda su ve beton katkı maddeleri | |
6 | Yapı malzemesi olarak beton | |
7 | Beton karışım hesabı | |
8 | Betonun üretimi, dökümü, sıkıştırılması, yüzey düzeltmesi, bakımı ve taze beton deneyleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Sertleşmiş betonun fiziksel ve mekanik özellikleri ile durabilitesi ile sertleşmiş beton deneyleri | |
11 | Özel beton türleri | |
12 | Betonda kalite denetimi | |
13 | Çelik donatı çubukları ve deneyleri | |
14 | Diğer yapı malzemeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağlayıcı malzemeler ve çimento hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Betonun bileşenlerini tanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Beton karışım hesabı yapabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Betonun üretiminden kürüne kadar tüm aşamaları öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Yeterli durabiliteye sahip yapıların özelliklerini öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Beton çelik çubuklarının sahip olması gereken nitelikleri öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |