Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Statik | INM 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rijit cisimler mekaniğinin teori ve uygulamalarını ayrıntılı bir şekilde sunmak. |
Dersin İçeriği | Kuvvetlerin bileşkesi, Bileşenlere ayırma, Düzlem ve uzay kuvvetlerin momentleri, İki boyutlu cisimlerin ağırlık merkezi, Kesitlerin atalet momentleri, Denge denklemleri, Düzlem taşıyıcı sistemlerin bağ kuvvetleri, İç kuvvetler, Kafes sistemlerin çubuk kuvvetleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuvvet, kuvvet çiftini bilir, kuvvetlerin bileşenleri ve bileşkesini hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Denge denklemlerini bilir ve taşıyıcı sistemin bağ kuvvetlerini hesaplar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kesitlerin ağırlık merkezini ve atalet momentini hesaplar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kafes taşıyıcı sistemlerin çubuk kuvvetlerini hesaplar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel ilkeler, Vektörler | |
2 | Düzlem ve Uzay kuvvetler | |
3 | Düzlem ve Uzay kuvvetler | |
4 | Ağırlık Merkezi | |
5 | Ağırlık Merkezi | |
6 | Atalet Momenti | |
7 | Atalet Momenti | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Taşıyıcı Sistemler | |
10 | Bağ Kuvvetleri | |
11 | Bağ Kuvvetleri | |
12 | Kafes sistemler | |
13 | Kafes sistemler | |
14 | Kafes sistemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | M. H. Omurtag,"Mühendisler için Mekanik STATİK", Birsen Yayınevi, İstanbul,2012 M. H. Omurtag,"Mühendisler için Mekanik STATİK - Çözümlü Problemler", Birsen Yayınevi, İstanbul,2013 |
Ders Kaynakları |
R.C. Hibbeler, S.C. Fan, A. Soyuçok, Ö. Soyuçok, "Mühendislik mekaniği-statik",Literatür yayınevi, İstanbul, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kuvvet, kuvvet çiftini bilir, kuvvetlerin bileşenleri ve bileşkesini hesaplar. | |||||||||||
2 | Denge denklemlerini bilir ve taşıyıcı sistemin bağ kuvvetlerini hesaplar | |||||||||||
3 | Kesitlerin ağırlık merkezini ve atalet momentini hesaplar. | |||||||||||
4 | Kafes taşıyıcı sistemlerin çubuk kuvvetlerini hesaplar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |