Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Beton Teknolojisi | INM 438 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonda rötrenin zararları ve azaltma çareleri, üretim tesisinde ve şantiyede beton kontrolünü gerçekleştirme ve betonda kalite denetimini istatistiksel olarak değerlendirebilme, kalite sürecini izleyebilme. Sahada yapılan çalışmaları yerinde inceleme. Tahribatlı ve tahribatsız beton deneylerinin ne olduğunu öğrenme. Zararlı ortamın ne olduğu, beton ve betonarmede meydana getireceği hasar türleri, hasara neden olan etkenler ve bunların tespitini yapabilme. |
Dersin İçeriği | Taze ve sertleşmiş betonun özellikleri, beton dayanımını etkileyen faktörler, zararlı ortamın etkileri, hızlandırılmış kür yöntemleri, kalite kontrol deneyleri ve beton hasarları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonu oluşturan malzemeleri anlatır | Anlatım, | |
2 | Çimentolar,agregalar | Anlatım, | |
3 | Beton Karışım hesapları | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Kimyasal ve mineral katkılar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Hava koşullarına bağlı olarak kullanacağı çimento tipine karar verir | Anlatım, | |
6 | Dış ortam etkilerine bağlı olarak betonda hangi kimyasal maddenin kullanılacağına karar verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Beton karışımına giren malzemeleri hesaplar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Sıcak havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | Anlatım, | |
9 | Soğuk havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
10 | Anormal Hava koşullarında beton döküm kuralları | Anlatım, | |
11 | Özel betonlar-su altında beton dökümü | Anlatım, | |
12 | Özel betonları ifade eder | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, betonun bileşenleri | |
2 | Betonda rötrenin zararları ve rötre zararlarını azaltma çareleri | |
3 | Betonda dayanımı etkileyen faktörler | |
4 | Atmosfer basıncında ve yüksek basınç altında buhar kürü | |
5 | Betonun üretim kalitesinin istatistiksel olarak denetimi ve değerlendirilmesi | |
6 | Agrega ocağı ziyareti; yıkama-eleme tesisi ve agrega gruplarının incelenmesi | |
7 | Beton tesisi ziyareti; laboratuar deneyleri ve üretim teknolojisinin incelenmesi | |
8 | Zararlı ortamlara uygun beton bileşimini belirleme ve uygulamaları | |
9 | Zararlı ortamlara uygun beton bileşimini belirleme ve uygulamaları | |
10 | Betonarme yapılarda hasara neden olan etkenler | |
11 | Betonda meydana gelen hasar biçimleri ve hasar tespiti | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İleri Beton Teknolojisi Ders Notları Sakarya Üniversitesi |
Ders Kaynakları | 1. Beton, Prof. Dr. Turhan Y. Erdoğan, ODTU Geliştirme Vakfı Yayıncılık,2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Betonu oluşturan malzemeleri anlatır | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Çimentolar,agregalar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Beton Karışım hesapları | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Kimyasal ve mineral katkılar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Hava koşullarına bağlı olarak kullanacağı çimento tipine karar verir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Dış ortam etkilerine bağlı olarak betonda hangi kimyasal maddenin kullanılacağına karar verir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Beton karışımına giren malzemeleri hesaplar | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Sıcak havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Soğuk havada beton dökülürken alınacak tedbirleri önerir | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Anormal Hava koşullarında beton döküm kuralları | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Özel betonlar-su altında beton dökümü | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Özel betonları ifade eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 4 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |