Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kentsel Trafik Yönetim Teknikleri | INM 422 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HAKAN ASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kentsel ulaşım sistemlerinin temel yapısını ve sistem kullanıcılarının temel ihtiyaçları ile davranış modellerini ve ilgili yönetim tekniklerini öğrencilere kavratmaktır. Toplu taşıma sistemlerinin değerlendirilmesi ve tasarlanması, yine bu dersin ana unsurlarından biri olarak belirtilmelidir. |
Dersin İçeriği | Kentsel ulaşım şebeke ve trafik sistemlerinin değerlendirilmesi ve yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ulaşım ve seyahatin önemini kavrar, trafik gelişimini ve sürdürülebilir ulaşım konseptini yönetir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Ulaşım şebeke talep analizlerini yapar, yorumlar ve gelecek tahminlerinde bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Ulaşım şebekelerindeki değişikliklerin sistem kullanıcıları üzerindeki etkilerini tahmin eder ve şebeke analizi yapar | Tartışma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kentsel ulaşımın ekonomik ve çevresel stratejik değerlendirmesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Şebeke kullanımı ve dizaynını, trafik ve güvenlik yönetimi açısından organize eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Yayalar ve bisiklet kullanıcıları için ulaşım sistemlerini ve alt yapısını planlar, dizayn eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Kavşak sistemlerini analiz ve dizayn edip projelendirir ve sinyalizasyon hesabını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
8 | Kentsel toplu taşım sistemlerini analiz eder, değerlendirir ve planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kentsel ulaşımın altyapısı ve temel kavramlar | |
2 | Kentsel ulaşım seyahat kalıpları ve talep yönetimi | |
3 | Ulaşım sistemlerindeki değişikliklere, yolculuk ve seyahat tepkilerinin tahmin edilmesi | |
4 | Kentsel ulaşımın ekonomik ve çevresel analizi | |
5 | Kentsel ulaşım şebekelerinin yönetimi | |
6 | Ulaşım şebeke kullanıcılarının bilgilendirilmesi | |
7 | Park analizleri | |
8 | Kent içi trafikte yayalar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bisiklet ulaşımı | |
11 | Trafik yavaşlatım teknikleri ve hız kontrolü | |
12 | Kavşaklar ve dönel sistemler | |
13 | Trafik sinyal kontrol sistemleri | |
14 | Kentsel toplu taşıma sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Transport in the Urban Environment. Published by The Institution of Highways and Transportation,1997 2.Urban Transportation Systems,Choices for Communities,2004, The McGraw-Hill Companies |
Ders Kaynakları | 3. Trafik Mühendisliği ve Uygulamaları, Argun Tunç, 2003 Asil Yayın Dağıtım |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ulaşım ve seyahatin önemini kavrar, trafik gelişimini ve sürdürülebilir ulaşım konseptini yönetir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Ulaşım şebeke talep analizlerini yapar, yorumlar ve gelecek tahminlerinde bulunur | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Ulaşım şebekelerindeki değişikliklerin sistem kullanıcıları üzerindeki etkilerini tahmin eder ve şebeke analizi yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Kentsel ulaşımın ekonomik ve çevresel stratejik değerlendirmesini yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Şebeke kullanımı ve dizaynını, trafik ve güvenlik yönetimi açısından organize eder | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Yayalar ve bisiklet kullanıcıları için ulaşım sistemlerini ve alt yapısını planlar, dizayn eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Kavşak sistemlerini analiz ve dizayn edip projelendirir ve sinyalizasyon hesabını yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Kentsel toplu taşım sistemlerini analiz eder, değerlendirir ve planlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |