Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel İnşaatı INM 461 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Kadir KOCAMAN, Arş.Gör. Eylem ARSLAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel inşaatı problemlerine getirilecek alternatif çözümlerin uygulama yöntemlerini öğrenmek.

Dersin İçeriği

Zemin etütleri, temel inşaatında kullanılan malzemeler, zemin iyileştirme yöntemleri, temel çukurunun kuru tutulması, batardolar, kazıkların yapım yöntemleri ve kullanım alanları, özel temeller, destek sistemleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Zemin etüdü ve geoteknik raporun içeriğini ve nasıl hazırlandığını öğrenir. Anlatım,
2 Temel inşaatında kullanılan malzemeleri tanır. Anlatım,
3 Zemin iyileştirme yöntemlerinin prensiplerini öğrenir. Anlatım, Tartışma,
4 Temel çukurunun kuruda tutulmasının esaslarını öğrenir. Anlatım, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Kazık çeşitleri ve yapım yöntemlerini tanır. Anlatım, Tartışma,
6 Özel temel uygulamalarını öğrenir. Anlatım, Tartışma,
7 Temel çukuru destek sistemlerini öğrenir. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zemin etütlerinin amacı ve önemi Ders Notları 1
2 Arazi deneyleri Ders Notları 2
3 Geoteknik rapor Ders Notları 3
4 Temel inşaatında kullanılan malzemeler Ders Notları 4
5 Zemin iyileştirme yöntemleri Ders Notları 5
6 Zemin iyileştirme yöntemleri Ders Notları 6
7 Temel çukurunun kuru tutulması Ders Notları 7
8 Batardolar Ders Notları 8
9 Destek sistemleri Ders Notları 9
10 Destek sistemleri Ders Notları 10
11 Kazıkların yapım yöntemleri Ders Notları 11
12 Kazıkların yapım yöntemleri Ders Notları 12
13 Özel temeller Ders Notları 13
14 Özel temeller Ders Notları 14
Kaynaklar
Ders Notu

“Temel İnşaatı Uygulamaları ” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu

Ders Kaynakları

Tomlinson, M.J. (2001). “Foundation Design and Construction”, Seventh edition, Prentice Hall.
Caduto, P., (2001). “ Foundation Design: Principles and Practices ” Second edition, Prentice Hall.
Bowles, J.E., (1997). “Foundation Analysis and Design ”, Fifth edition Mc Graw Hill
Das, M.B. (2004). “Principles of Foundation Engineering ”, Fifth Edition Int. Thomson Publishing.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. X
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; X
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi. X
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Zemin etüdü ve geoteknik raporun içeriğini ve nasıl hazırlandığını öğrenir.
2 Temel inşaatında kullanılan malzemeleri tanır.
3 Zemin iyileştirme yöntemlerinin prensiplerini öğrenir.
4 Temel çukurunun kuruda tutulmasının esaslarını öğrenir. 5
5 Kazık çeşitleri ve yapım yöntemlerini tanır.
6 Özel temel uygulamalarını öğrenir.
7 Temel çukuru destek sistemlerini öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 4