Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimari Yapısal Tasarım | INM 452 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnşaat Müh. adaylarına yapı tasarımı bilgilerini ve tasarım süreçlerini uygulamalı olarak kazandırmak |
Dersin İçeriği | Yapı mekânlarını tasarlama normlarını çizim uygulamalarıyla öğretme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapı türlerine göre mekânlar ve fonksiyonlar hakkında normları öğrenmek | Anlatım, Rol Oynama, | |
2 | Yapıların statik hesaplarını yaparken mimari projelere vâkıf olmak | Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | Tasarımcılarla yapılacak ortak çalışmalar ve toplantılarda etkin bir takım elemanı olabilmek | Anlatım, Rol Oynama, Gözlem, | |
4 | Yapılara ait taşıyıcı sistem türlerinin mekân tasarımlarına etkilerini kavramak | ||
5 | CAD türü çizim programlarını bir yapı tasarımı uygulamasında kullanarak, çizim yeteneklerini ve hızlarını geliştirmek | Tartışma, Rol Oynama, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mimari Yapısal Tasarım Kavramları | 1. Hafta Sunumu |
2 | Yapı Tasarımdaki Süreçler – Tasarımda işlevsellik, strüktür ve estetik özelliklerin uyumu | 2. Hafta Sunumu |
3 | Ölçek tanımlaması, tasarımın özellikleri ve takdim boyutlarına göre ölçeklerin belirlenmesi | 3. Hafta Sunumu |
4 | Yapının tasarım programının belirlenmesi ve fonksiyon şemaları | 4. Hafta Sunumu |
5 | Bina mekânlarının kurgulanmasında, yapı sahibinin istekleri ve çevresel etkiler | 5. Hafta Sunumu |
6 | Merdiven, çatı, ıslak hacimlerin ve konut mekânlarının normları ve konuşlanma biçimleri | 6. Hafta Sunumu |
7 | Vaziyet Plânlarının tasarımında etkenlerin kavramsal tanımı ve uygulamalar | 7. Hafta Sunumu |
8 | Tek ve çok katlı konutların tasarım ilkeleri ve plân uygulama tashihleri (1/100 ölçekte) | 8. Hafta Sunumu |
9 | Konutlarda plân uygulama tashihleri (1/50 ölçekli avan proje tekniğinde uygulama) | 9. Hafta Sunumu |
10 | Konutlarda plân tasarımlarının tashihleri (1/50 ölçekli avan proje-tefrişli uygulama) | 10. Hafta Sunumu |
11 | Konutlarda plan tasarımı son tashih (1/50 ölçekte avan proje) | 11. Hafta Sunumu |
12 | Binalarda kesit takdimin önemi ve kesit alma teknikleri | 12. Hafta Sunumu |
13 | Plân tashihi biten binaların 1/50 ölçekli kesit tasarım tashihleri | 13. Hafta Sunumu |
14 | Bina kullanım amacı, malzemesi ve çevre şartlarına göre cephelerin tasarım tashihleri | 14. Hafta Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Şumnu Ş.-Binalarda Tasarlama İlkeleri, Projelendirme Esasları ve Yapı Elemanları |
Ders Kaynakları | [2] Neufert, E. - Yapı Tasarımı Bilgileri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapı türlerine göre mekânlar ve fonksiyonlar hakkında normları öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Yapıların statik hesaplarını yaparken mimari projelere vâkıf olmak | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Tasarımcılarla yapılacak ortak çalışmalar ve toplantılarda etkin bir takım elemanı olabilmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Yapılara ait taşıyıcı sistem türlerinin mekân tasarımlarına etkilerini kavramak | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | CAD türü çizim programlarını bir yapı tasarımı uygulamasında kullanarak, çizim yeteneklerini ve hızlarını geliştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 8 |
2. Proje / Tasarım | 8 |
3. Proje / Tasarım | 8 |
4. Proje / Tasarım | 8 |
5. Proje / Tasarım | 8 |
6. Proje / Tasarım | 8 |
7. Proje / Tasarım | 8 |
8. Proje / Tasarım | 8 |
9. Proje / Tasarım | 8 |
10. Proje / Tasarım | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |