Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj II | INM 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Öğrenciler 4. yarıyılın sonunda 20 iş günü Yapı Stajı’nı yapmak zorundadırlar. Yapı stajı genel mahiyette olup; İnşaat Mühendisliği bölümü öğrencileri, bina inşaatı, köprü inşaatı, drenaj inşaatı, baraj inşaatı, kazıklı temel inşaatı gibi uygulamalarda Yapı stajlarını yapabilirler. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
Dersin Yardımcıları | Gamze Demirtaş, Derya Sadak, İrfan Şehrullah Öztürk, Furkan Abdurrahman Sarı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okulda öğrenmiş oldukları teorik bilgilerin pratik uygulamalarla bütünleştirilmesi ve profesyonel mühendisliğin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | İnşaat Mühendisliği´nin yapı ve ulaştırma ya da hidrolik uzmanlık alanlarında uygulamalı eğitimler. Uygulamalı eğitimler bürolarda, şantiyelerde ya da laboratuarlarda gerçekleştirilebilir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu ve özel kuruluşların organizasyon yapısını tanıyacaklardır. | Anlatım, | |
2 | Multidisipliner ortamlarda çalışmayı öğreneceklerdir. | Tartışma, | |
3 | Mesleki etik değerleri uygulamalı öğreneceklerdir. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | İnşaat Mühendisliği´nin çalışma alanlarını ve uzmanlıklarını daha iyi öğreneceklerdir. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj yapacağı kurumların araştırılması | |
2 | Kurumlara müracatların yapılması | |
3 | Staj kabul yerlerinin değerlendirilmesi | |
4 | Uygun staj yerlerinin ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi | |
5 | Staj dokümanlarının toplanması | |
6 | İlgili staj biriminden onayların alınması | |
7 | Staja başlama | |
8 | Staj uygulamaları | |
9 | Staj uygulamaları | |
10 | Defterlerin doldurulması | |
11 | Defter onaylarının alınması | |
12 | Ek raporların hazırlanması | |
13 | Defterlerin bölüme teslim edilmesi | |
14 | Staj sınavının yapılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj komisyon başkanlığının hazırlamış olduğu staj esasları. Staj esasları bölüm internet sayfasında bulunmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu ve özel kuruluşların organizasyon yapısını tanıyacaklardır. | |||||||||||
2 | Multidisipliner ortamlarda çalışmayı öğreneceklerdir. | |||||||||||
3 | Mesleki etik değerleri uygulamalı öğreneceklerdir. | |||||||||||
4 | İnşaat Mühendisliği´nin çalışma alanlarını ve uzmanlıklarını daha iyi öğreneceklerdir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 25 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 36 | 36 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 36 | 36 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |