Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj I | INM 399 | 6 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. TUBA TATAR, |
Dersin Yardımcıları | Gamze Demirtaş, Derya Sadak, İrfan Şehrullah Öztürk, Furkan Abdurrahman Sarı
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dönem içerisinde aldığı teorik derslerin ve ileriki dönemlerde alacağı derslere destek olmak üzere uygulama yapar. Yapı projelerinin sahada uygulama yöntemlerini öğrenir. Şantiyeleri tanıyarak iş hayatında karşılacağı uygulamalar ile ilgili temel bilgiler edinir. |
Dersin İçeriği | Öğretim hayatında aldıkları teorik bilgilerin uygulamasını şantiye, büro ve laboratuvarlarda görür. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | Anlatım, | |
2 | Multidisipliner ortamlarda çalışır. | Anlatım, | |
3 | Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. | Anlatım, | |
4 | İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. | Anlatım, | |
5 | Proje bürolarında yapı projelerini okuma, sahaya yerleştirme ve detaylarla ilgili bilgiler edinir. | Anlatım, | |
6 | Şantiye düzenleri, işçi ve malzeme akışı hakkında bilgi edinir. | Anlatım, | |
7 | İnşaat laboratuvarında deney yapar. | Anlatım, | |
8 | İnşaat aşamasında kullanılan beton, donatı ve diğer malzemelerin kalitesini ölçer. | Anlatım, | |
9 | Yapılarda ince ve kaba işlerde kullanılan malzeleri tanır. | Anlatım, | |
10 | İnşaat Mühendisliği uzmanlık alanlarını tanır. | Anlatım, | |
11 | Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Staj yapacağı kamu veya özel kurumların araştırılması | |
2 | Belirlenen kuruma müracatların yapılması | |
3 | Staj yerlerinin kabulu için değerlendirilmesi | |
4 | Uygun staj yerinin ilgili öğretim elemanı ile değerlendirilmesi | |
5 | Staj dökümanlarının toplanması | |
6 | İlgili staj birimlerinde sigorta ve onay işlemlerinin yapılması | |
7 | Staja başlama | |
8 | Yapı şantiyesinde staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
9 | Yapı şantiyesinde staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
10 | Staj defterleri(Raporları)nin doldurulması | |
11 | Staj defterinin teslimi ve onaylanması | |
12 | Ek raporların Hazırlanması | |
13 | Staj Sınavının yapılması | |
14 | Staj kabullerinin ilanı ve yayınlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Staj Komisyonu tarafından hazırlanan İnşaat Mühendisliğinde staj esasları ve Üniversite staj esasları . |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Multidisipliner ortamlarda çalışır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Proje bürolarında yapı projelerini okuma, sahaya yerleştirme ve detaylarla ilgili bilgiler edinir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Şantiye düzenleri, işçi ve malzeme akışı hakkında bilgi edinir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | İnşaat laboratuvarında deney yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | İnşaat aşamasında kullanılan beton, donatı ve diğer malzemelerin kalitesini ölçer. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Yapılarda ince ve kaba işlerde kullanılan malzeleri tanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | İnşaat Mühendisliği uzmanlık alanlarını tanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 25 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 36 | 36 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 36 | 36 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |