Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnşaat Mühendisliğine Giriş | INM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR, Dr.Öğr.Üyesi EMRE AKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Berna İstegün , Arş.Gör. Eylem Arslan , Arş.Gör. Fatıma Zehra Şahin , Arş.Gör. Furkan Abdurrahman Sarı , Arş.Gör. Gamze Demirtaş, Arş.Gör. İrfan Şehrullah Öztürk, Arş.Gör. Kadir Kocaman, Arş.Gör. Muhammet Burhan Navdar, Arş.Gör. Zeliha Çağla Çağlar
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik ile ilgili temel kavramlar verilerek, İnşaat Mühendisliği ve çalışma alanları, yapı elemanları tasarım ve uygulamaları hakkında, Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi genel bilgi vermek. İnşaat mühendisi kimdir, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme nedir.?Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, İnşaat Mühendisliğinde Etik Uygulamaları nedir?, İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık üzerindeki etkileri,çevre üzerindeki etkileri, güvenlik üzerindeki etkileri,Çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi genel bilgi vermek. İnşaat mühendisliğinde Yaşanan Hukuksal Vakalar ve Sonuçları Etkili iletişim teknikleri, etkin sunum yapabilme yöntemleri Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama-analiz etme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme hakkında bilgiler vermek |
Dersin İçeriği | Mühendislik ile ilgili temel kavramlar verilerek, İnşaat Mühendisliği ve çalışma alanları, yapı elemanları tasarım ve uygulamaları hakkında, Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi genel bilgi vermek. İnşaat mühendisi kimdir, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme nedir.?Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, İnşaat Mühendisliğinde Etik Uygulamaları nedir?, İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık üzerindeki etkileri,çevre üzerindeki etkileri, güvenlik üzerindeki etkileri,Çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi genel bilgi vermek. İnşaat mühendisliğinde Yaşanan Hukuksal Vakalar ve Sonuçları Etkili iletişim teknikleri, etkin sunum yapabilme yöntemleri Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama-analiz etme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme hakkında bilgiler vermek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnşaat Mühendisliği Çalışma Alanları Ve Temel Kavramları Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olabilecek | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İnşaat mühendisi kimdir, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemenin önemi hakkında fikkir sahibi olurlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, İnşaat Mühendisliğinde Etik Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olurlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık üzerindeki etkileri hakkında vizyon sahibi olurlar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda çevre üzerindeki etkileri hakkında vizyon sahibi olurlar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda güvenlik üzerindeki etkileri ve Çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında vizyon sahibi olurlar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | İnşaat mühendisliğinde Yaşanan Hukuksal Vakalar ve Sonuçları hakkında vizyon sahibi olurlar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
9 | Etkili iletişim teknikleri, etkin sunum yapabilme yöntemleri Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama-analiz etme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme hakkında vizyona sahip olurlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnşaat mühendisi kimdir, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme nedir. | |
2 | Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, İnşaat Mühendisliğinde Etik Uygulamaları | |
3 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; | |
4 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
5 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık üzerindeki etkileri,İş sağlığı ve güvenliği | |
6 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda çevre üzerindeki etkileri | |
7 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda güvenlik üzerindeki etkileri | |
8 | Çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları, | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İnşaat mühendisliğinde Yaşanan Hukuksal Vakalar ve Sonuçları | |
11 | Etkili iletişim teknikleri, etkin sunum yapabilme yöntemleri | |
12 | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama-analiz etme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme | |
13 | Öğrenci takım sunumları | |
14 | Öğrenci takım sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “İnşaat Mühendisliğine Giriş” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | İnşaat Mühendisliği ve İnşaat Mühendisi | 0 MB | |
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
7 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnşaat Mühendisliği Çalışma Alanları Ve Temel Kavramları Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olabilecek | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İnşaat mühendisi kimdir, Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemenin önemi hakkında fikkir sahibi olurlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, İnşaat Mühendisliğinde Etik Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık üzerindeki etkileri hakkında vizyon sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda çevre üzerindeki etkileri hakkında vizyon sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda güvenlik üzerindeki etkileri ve Çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında vizyon sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | İnşaat mühendisliğinde Yaşanan Hukuksal Vakalar ve Sonuçları hakkında vizyon sahibi olurlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Etkili iletişim teknikleri, etkin sunum yapabilme yöntemleri Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama-analiz etme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme hakkında vizyona sahip olurlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 8 | 2 | 16 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |