Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplu Beslenme Sistemleri | GDM 411 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Omca DEMİRKOL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere Toplu Beslenme Sistemleri (TBS)hakkında teorik ve uygulamaya dayalı birikim kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Toplu beslenme sistemlerinin tanımlanması, önemi, TBS nin planlanması ve yönetimi, TBS de yapılan uygulamalar (satın alma, depolama, servis, saklama, üretim, memü planlama), TBS de hijyen ve sanitasyonun önemi, TBS ile ilgili yasal düzenlemeler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TBS nin önemini ve bu sistemlerde gıda mühendislerinin rolünü kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | TBS sistemlerini, yönetimini, organizasyonunu, planlamayı ve yeni gelişmeleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Menü yönetmeyi ve planlamayı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | TBS de insan sağlığı risklerini tanımlar ve önleme yöntemlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | TBS de yürürlükte olan yasa ve kuralları kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | |||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplu beslenme ve önemi | |
2 | TBS de gıda mühendislerinin rolü ve önemi | |
3 | TBS tipleri/ yeni üretim sistemleri | |
4 | TBS de yönetim ve organizasyon | |
5 | Mutfak ve yemekhane planlama | |
6 | Mutfak ve yemekhanelerde kullanılan araç gereçler | |
7 | Menü yönetimi ve planlaması | |
8 | Satın alma ve depolama teknikleri | |
9 | Toplu beslenme yapılan kurumlarda besinlerin hazırlanması ve pişirilmesi | |
10 | TBS de hijyen ve sanitasyon | |
11 | TBS de yemeklerin taşınması ve servis edilmesi | |
12 | TBS de artık ve bulaşıkların kaldırılması | |
13 | TBS de maliyet kontrolü konuları | |
14 | TBS ile ilgili yönetmelik ve kurallar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Toplu Beslenme sistemleri Ders Notu Demirkol O |
Ders Kaynakları | 1.Türkan, C (2007). Mutfak Teknolojisi. İstanbul Culinary Institute. 2. Endüstriyel yiyecek üretimi, Maviş, F. 2003, Detay Yayıncılık, Ankara 3.Toplu Beslenme tapılan Kurumlarda Çalışan personel için sanitasyon/Hijyen eğitimi. Merdol, TK ve Ark. 2003, Hatiboğlu yayıncılık Ankara. 4,Toplu Beslenme Teknolojisi, Yiğit, V., Duran, T. 1997, Ekin Yayıncılık, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TBS nin önemini ve bu sistemlerde gıda mühendislerinin rolünü kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | TBS sistemlerini, yönetimini, organizasyonunu, planlamayı ve yeni gelişmeleri kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Menü yönetmeyi ve planlamayı kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | TBS de insan sağlığı risklerini tanımlar ve önleme yöntemlerini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | TBS de yürürlükte olan yasa ve kuralları kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |