Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | GDM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | Gıda Mühendisliği Tasarımı |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE AVCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gıda ile ilgili konularda farklı branşlarda öğretim üyelerinin yardımıyla yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) çalışmayı bitirme tezi halinde sunmasıdır. Öğrencilerin gıda ile ilgili konularda projelendirme, deneme kurma ve sonuçları yorumlama becerisi kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci Gıda Mühendisliği Tasarımı dersi ile temelini oluşturduğu gıda mühendisliğine ait spesifik konularda alan ya da laboratuvar çalışmaları yapar, elde ettiği sonuçları değerlendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak düzenler ve jüriye sunar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yapmanın esaslarını kavrar, bir çalışmanın planlanmasını öğrenir. | Anlatım, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
2 | Deneysel çalışmalar yapmak üzere deney tasarlar, yapar ve sonuçlarını yorumlar. | Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım, | |
3 | Bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranmayı öğrenir. | Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım, | |
4 | Yazım kuralları ve belirlenen formata uygun tez yazar. | Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım, | |
5 | Bireysel veya takım çalışması yapar. Takım içerisinde sorumluluk almayı öğrenir. | Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım, | |
6 | Sözlü sunun yapma yetkinliği kazanır. | Gözlem, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Literatür ve piyasa araştırması | |
2 | Genel çalışma konusunun belirlenmesi | |
3 | Spesifik konu tespiti çalışması | |
4 | Kaynak araştırması | |
5 | Kaynak araştırması | |
6 | Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi | |
7 | Yapılacak çalışmanın deneme planının oluşturulması | |
8 | Ürün üretimi veya analizleri yapma | |
9 | Gerekli üretim veya analizleri yapma | |
10 | Analiz sonuçlarının düzenlenmesi | |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması | |
12 | Tez yazımı | |
13 | Tez yazımı | |
14 | Poster sunumu ve tezin teslim edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | X | |||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | X | |||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yapmanın esaslarını kavrar, bir çalışmanın planlanmasını öğrenir. | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
2 | Deneysel çalışmalar yapmak üzere deney tasarlar, yapar ve sonuçlarını yorumlar. | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranmayı öğrenir. | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Yazım kuralları ve belirlenen formata uygun tez yazar. | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Bireysel veya takım çalışması yapar. Takım içerisinde sorumluluk almayı öğrenir. | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
6 | Sözlü sunun yapma yetkinliği kazanır. | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 239 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |