Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Direnç Kaynak Yöntemleri ve Yapıştırma Tekniği | MTE 423 | 7 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİM ASLANLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstride özelikle otomotiv sektöründe en fazla kullanılan direnç kaynak yöntemlerini ve yapıştırma tekniğini kullanım yerleri ile birlikte , etki eden parametreleri ve karşılaşılan güçlükleri aşma tekniklerini kavratma |
Dersin İçeriği | Endüstride özelikle otomotiv sektöründe en fazla kullanılan direnç kaynak yöntemleri(yakma alın ,direnç dikiş,kabartılı dikiş kaynağı) ve yapıştırma tekniğini kullanım yerleri ile birlikte , etki eden parametreleri ve karşılaşılan güçlükleri aşma teknikleri.sürtünme karıştırma kaynak yöntemi ve bu yönteme etki eden parametreler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapıştırma tekniğinin yapışma mekanizmalarını kullanılan malzemeye göre sınıflandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yapıştırma tekniğinde oluşturulan bağlantının (Adhezyon ve kohezyon bağlantılar), değerlendirmesini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yapıştırma tekniğinde malzeme hazırlama yöntemlerini ve yapıştırmadan önce ve sonra yapılacak işlemleri sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yapıştırma tekniğinde ilgili standartlara göre kontrol ve muayene yöntemlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Direnç kaynak yöntemlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Elektrik direnç kaynağında oluşan dirençleri karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Elektrik direnç kaynak yönteminde kaynak ayar parametrelerinin ısı oluşumuna etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Elektrik direnç kaynak makineleri ve elektrotları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | İlgili standartlara göre Elektrik direnç kaynak yönteminin muayenesi ve kontrollü yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Elektrik direnç kaynak tekniğinde kullanılan elektrodun çapını türünü hesap eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Elektrik direnç kaynak tekniğinde oluşturulan çekirdeğin çapını hesap eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | |||
13 | |||
14 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapıştırma tekniğinin tanımı ve diğer birleştirme teknikleri ile karşılaştırılması, Yapıştırma tekniğinde kullanılan alet ve avadanlıklar | |
2 | Adhezyon ve kohezyon bağlantılar, Metal yapıştırma tekniğinde kullanılan yapıştırıcılar, sertleştiriciler ve aktivatörler | |
3 | Yapıştırma tekniğinde malzeme hazırlama ve yapıştırmadan önce ve sonra yapılacak işlemler | |
4 | Metal yapıştırma tekniğinde kontrol ve muayene yöntemleri | |
5 | Direnç kaynaklarına genel bir bakış | |
6 | Elektrik direnç kaynağının prensibi ve oluşan dirençler | |
7 | Elektrik direnç kaynak yönteminde ısı oluşumu | |
8 | Elektrik direnç kaynak makineleri ve elektrotları, ayar parametreleri | |
9 | Elektrik direnç kaynak çekirdeğinin muayenesi ve kontrollü, ilgili standartlar | |
10 | Kombine bağlantılar | |
11 | Yakma alın kaynağı | |
12 | Direnç dikiş kaynak yöntemi ve uygulama alanları | |
13 | Kabartılı direnç dikiş kaynağı | |
14 | Sürtünme karıştırma kaynağı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] S.Anık, M.Vural, E.S.Anık, 1000 Soruda Kaynak Teknolojisi [2] İ.B.Eryürek, O.Bodur, A.Dikicioğlu,Kaynak Teknolojisinin Esasları, İstanbul 1996 [3] S.Anık Kaynak Tekniği el kitabı, İstanbul 1991 [4] LOCTITE Global Tasarım El Kitabı(Worldwide desıgn Handbook) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki güncel bilgi ve becerileri içeren ders kitapları, uygu¬lama araç ve gereçleri ile diğer bilimsel kaynaklarla destekle¬nen ileri düzeyde uygulamaya yönelik bilgi ve becerilerine sahip olmak ve alanındaki temel kavramları kullanabilmek. Metal teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. Temel fen bilimlerine ait bilgilerini, metal teknolojileri alanındaki problemleri çözebilmede kullanabilme becerisine sahip olur. | ||||||
2 | Metal teknolojileri alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. Teknik resim temel kavramlarını bilmek, metal teknolojileri ile ilgili mesleki resimleri okuyabilmek ve bilgisayar programlarını kullanarak tasarım yapabilmek. Metal teknolojileri alanlarında kullanılan ölçü aletlerini tanıma, kavrama, bakım ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olur. | ||||||
3 | Metal teknolojileri alanları ile ilgili sektörlerde üretim aşamalarını kavrayarak gerektiğinde iyileştirmeler önerebilmek. Kalite kontrol süreçlerini kavrayarak, imal edilen ürünün kalitesine yansıtabilme bilgisine ve becerisine sahip olmak. Metal teknolojileri ile ilgili üretim yöntemlerini tanıyabilir. | X | |||||
4 | Metalik malzemelerin birleştirilebilirliği hakkında gerekli teorik bilgileri kazanarak uygulama becerisini elde etmek, kaynaklı konstrüksiyonların kalite kontrolünü yapabilmek ve ortaöğretim düzeyinde uygulamalı ders verebilir. | X | |||||
5 | Oksi-gaz, elektrik ark, sert lehimleme ve gazaltı kaynak teknikleri hakkında teorik bilgilere ve uygulama yapabilme becerisine sahip olabilmek ve uygulamalı ders verebilmek. Kaynak makinelerinin mekanik arızalarını tespit ederek giderebilir. | ||||||
6 | Demir esaslı ve demir dışı metalik malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları çözebilecek bilgiye sahip olmak ve uygun kaynak yöntemi seçimini önerebilmek. Kaynaklı konstrüksiyonların gözle muayenesini yapabilme ve kaynak hatalarını tespit edebilir. | ||||||
7 | Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili konularda tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. Bireysel veya kurumsal iletişim süreçlerinde Türkçeyi etkin kullanabilmek, iletişim becerisine sahip olmak, işyerini kendi bulunduğu konuma uygun olarak temsil edebilecek vasıflara sahip olmak, kurumsal ve teknik bilgileri elektronik ortamlarda paylaşarak takım çalışması yapmak, problem¬leri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir. | ||||||
8 | Metal teknolojileri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. Alanına yönelik konularda bireysel olarak araştırmalar yapmak ve elde edilen bulguları rapor olarak sunabilmek. Sektördeki yenilikleri izleyerek, bu alanda yaşanan gelişmeleri değerlendirip elde edilen kazanımları kendi kurumuna uyarlayabilir. | ||||||
9 | Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
10 | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak, bilişim ve iletişim teknolojile¬rini kullanabilmek, ofis yazılımlarını kullanabilmek, internet üzerinden veri alışverişi yapabilmek ve tasarım yazılımları ile ilgili AutoCad ve Solidworks gibi bilgisayar programlarını kullanabilir. | ||||||
11 | Mesleği ile ilgili konularda iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, etik değerler, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
12 | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
13 | Metal Teknolojileri derslerini teorik ve uygulamalı olarak okutabilecek düzeyde mesleki bilgiye ve pedagojik formasyona sahiptir. | ||||||
14 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir, öğrencilerin kendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmelerini sağlar. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır; sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle paylaşır | ||||||
15 | Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır. Toplumun değerleri konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapıştırma tekniğinin yapışma mekanizmalarını kullanılan malzemeye göre sınıflandırır. | |||||||||||||||
2 | Yapıştırma tekniğinde oluşturulan bağlantının (Adhezyon ve kohezyon bağlantılar), değerlendirmesini yapar | |||||||||||||||
3 | Yapıştırma tekniğinde malzeme hazırlama yöntemlerini ve yapıştırmadan önce ve sonra yapılacak işlemleri sınıflandırır. | |||||||||||||||
4 | Yapıştırma tekniğinde ilgili standartlara göre kontrol ve muayene yöntemlerini karşılaştırır. | |||||||||||||||
5 | Direnç kaynak yöntemlerini sınıflandırır. | |||||||||||||||
6 | Elektrik direnç kaynağında oluşan dirençleri karşılaştırır. | |||||||||||||||
7 | Elektrik direnç kaynak yönteminde kaynak ayar parametrelerinin ısı oluşumuna etkilerini tartışır | |||||||||||||||
8 | Elektrik direnç kaynak makineleri ve elektrotları sınıflandırır. | |||||||||||||||
9 | İlgili standartlara göre Elektrik direnç kaynak yönteminin muayenesi ve kontrollü yapar | |||||||||||||||
10 | Elektrik direnç kaynak tekniğinde kullanılan elektrodun çapını türünü hesap eder. | |||||||||||||||
11 | Elektrik direnç kaynak tekniğinde oluşturulan çekirdeğin çapını hesap eder. | |||||||||||||||
12 | ||||||||||||||||
13 | ||||||||||||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |