Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rehberlik EBB 402 8 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkelerini Anlama
Dersin İçeriği (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
2 Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası,
4 Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri
3 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
4 Rehberliğin Amaçları
5 Rehberliğin İlkeleri
6 Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik
7 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
8 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi
9 Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi
10 Ara Sınav
11 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları
12 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma
13 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları KARAHAN Fikret, SARDOĞAN Mehmet, Psikolojik Danışma Ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara,2000.
TAN Hasan,Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Meb. Yayınları, Ankara 1990.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki güncel bilgi ve becerileri içeren ders kitapları, uygu¬lama araç ve gereçleri ile diğer bilimsel kaynaklarla destekle¬nen ileri düzeyde uygulamaya yönelik bilgi ve becerilerine sahip olmak ve alanındaki temel kavramları kullanabilmek. Metal teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. Temel fen bilimlerine ait bilgilerini, metal teknolojileri alanındaki problemleri çözebilmede kullanabilme becerisine sahip olur.
2 Metal teknolojileri alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. Teknik resim temel kavramlarını bilmek, metal teknolojileri ile ilgili mesleki resimleri okuyabilmek ve bilgisayar programlarını kullanarak tasarım yapabilmek. Metal teknolojileri alanlarında kullanılan ölçü aletlerini tanıma, kavrama, bakım ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
3 Metal teknolojileri alanları ile ilgili sektörlerde üretim aşamalarını kavrayarak gerektiğinde iyileştirmeler önerebilmek. Kalite kontrol süreçlerini kavrayarak, imal edilen ürünün kalitesine yansıtabilme bilgisine ve becerisine sahip olmak. Metal teknolojileri ile ilgili üretim yöntemlerini tanıyabilir.
4 Metalik malzemelerin birleştirilebilirliği hakkında gerekli teorik bilgileri kazanarak uygulama becerisini elde etmek, kaynaklı konstrüksiyonların kalite kontrolünü yapabilmek ve ortaöğretim düzeyinde uygulamalı ders verebilir.
5 Oksi-gaz, elektrik ark, sert lehimleme ve gazaltı kaynak teknikleri hakkında teorik bilgilere ve uygulama yapabilme becerisine sahip olabilmek ve uygulamalı ders verebilmek. Kaynak makinelerinin mekanik arızalarını tespit ederek giderebilir.
6 Demir esaslı ve demir dışı metalik malzemelerin kaynaklı birleştirilmeleri esnasında çıkan sorunları çözebilecek bilgiye sahip olmak ve uygun kaynak yöntemi seçimini önerebilmek. Kaynaklı konstrüksiyonların gözle muayenesini yapabilme ve kaynak hatalarını tespit edebilir.
7 Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili konularda tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. Bireysel veya kurumsal iletişim süreçlerinde Türkçeyi etkin kullanabilmek, iletişim becerisine sahip olmak, işyerini kendi bulunduğu konuma uygun olarak temsil edebilecek vasıflara sahip olmak, kurumsal ve teknik bilgileri elektronik ortamlarda paylaşarak takım çalışması yapmak, problem¬leri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8 Metal teknolojileri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. Alanına yönelik konularda bireysel olarak araştırmalar yapmak ve elde edilen bulguları rapor olarak sunabilmek. Sektördeki yenilikleri izleyerek, bu alanda yaşanan gelişmeleri değerlendirip elde edilen kazanımları kendi kurumuna uyarlayabilir.
9 Metal teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgi ve uygulamaları takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak, bilişim ve iletişim teknolojile¬rini kullanabilmek, ofis yazılımlarını kullanabilmek, internet üzerinden veri alışverişi yapabilmek ve tasarım yazılımları ile ilgili AutoCad ve Solidworks gibi bilgisayar programlarını kullanabilir.
11 Mesleği ile ilgili konularda iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, etik değerler, kalite güvence sistemi ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur.
13 Metal Teknolojileri derslerini teorik ve uygulamalı olarak okutabilecek düzeyde mesleki bilgiye ve pedagojik formasyona sahiptir.
14 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirir, öğrencilerin kendilerini ve diğer öğrencileri değerlendirmelerini sağlar. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır; sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle paylaşır X
15 Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar. Yeni bilgi ve fikirlere açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izleyerek bunlara uygun davranır. Toplumun değerleri konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar
2 Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder
3 Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder
4 Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir
5 İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Toplam İş Yükü 81
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,24
Dersin AKTS Kredisi 3