Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Taşıt Tasarımı OTE 401 7 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN ELDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Başlangıçtan günümüze taşıtlardaki gelişmeleri tanımlama,Taşıt için bir tasarım planını hazırlama, Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreleri açıklama, Tasarımda çelişen hedefler, hedefe erişme yöntem ve olanaklarını açıklama, Matematik modelleme yardımıyla tasarım analizi yapma, Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemlerini açıklama
Dersin İçeriği 1. Başlangıçtan günümüze transport performansı, emniyet sistemleri, çevre konfor, yakıt ekonomisi, fonksiyon kalitesi ve bakım.
2. Geliştirme, imalat, kullanım süreleri, bütün taşıt, şasi, tahrik ve aktarma organları, seri üretim hazırlıklarına ait tasarım zaman planı, taşıt tasarım ve geliştirme akış diyagramı.
3. Taşıt tasarımında alıcıyı ve üreticiyi ilgilendiren kriterler, taşıtı tanımlayan parametreler, motor ve sistemleri.
4. Tasarımda çelişen hedefler, hedefe ulaşma ve çelişkilerin giderilmesine ulaşılabilirlik analizleri.
5. Örnek matematik model geliştirme ve bu model üzerinde parametrelerin uygun hale getirilmesi ve duyarlılık analizleri.
6. Bilgisayar destekli tasarım ve üretimin günümüz taşıt tasarımında kullanımına ait program ve çözüm örnekleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ders sonunda öğrenci, Başlangıçtan günümüze taşıtlardaki gelişmeleri tanımlayabilir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Taşıt için bir tasarım planını hazırlayabilir Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreleri açıklayabilir Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Tasarımda çelişen hedefler, hedefe erişme yöntem ve olanaklarını açıklayabilir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
5 Matematik modelleme yardımıyla tasarım analizi yapabilir Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Tartışma,
6 Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemlerini açıklayabilir Bireysel Çalışma, Gözlem, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, taşıt tarihi
2 Geçmişten günümüze taşıt ve elemanlarındaki/sistemlerindeki gelişmeler
3 Tasarım Planı
4 Taşıt tasarımında üretici ve alıcıyı ilgilendiren kriterler
5 Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreler, performans
6 Aktif ve pasif emniyet
7 Konfor
8 Çevre etkisi
9 Yıliçi sınavı
10 Kullanışlılık, ekonomi
11 Çelişen hedefler ve hedefe ulaşma
12 Matematik modelleme ile tasarım analizi
13 Tasarım aşama ve etkili faktörlerin incelenmesi
14 Tasarım aşama ve etkili faktörlerin incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu Göktan A., “Taşıt Tasarımı”, İTÜ, 1992
Ders Kaynakları Smith J.H., “An Introduction to Modern Vehicle Design”, Butterworth Heinemann, 2002
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak
2 Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
3 Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
4 Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
5 Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
6 Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak
7 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak
8 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak
9 Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak
10 Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
11 Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak X
12 Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Ders sonunda öğrenci, Başlangıçtan günümüze taşıtlardaki gelişmeleri tanımlayabilir
2 Taşıt için bir tasarım planını hazırlayabilir
3 Taşıtı tanımlayan özellikler ve parametreleri açıklayabilir
4 Tasarımda çelişen hedefler, hedefe erişme yöntem ve olanaklarını açıklayabilir
5 Matematik modelleme yardımıyla tasarım analizi yapabilir
6 Bilgisayar destekli tasarım ve üretim yöntemlerini açıklayabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 85
1. Ödev 5
2. Ödev 5
3. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 3 3 9
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 82
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,28
Dersin AKTS Kredisi 3