Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Currıculum Development In Educatıon | EBB 009 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Question-Answer, Self Study, Motivations to Show, | ||
2 | Question-Answer, Lecture, | ||
3 | Self Study, Question-Answer, Lecture, | ||
4 | Motivations to Show, Self Study, Brain Storming, Question-Answer, | ||
5 | Group Study, Self Study, Brain Storming, Question-Answer, Lecture, | ||
6 | Group Study, Discussion, Lecture, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | EĞİTİM FAKÜLTESİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sıra | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (ESKİ PLAN) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Have general information about basic concept, theory and applicaitons on mathematics | ||||||
2 | Have ability of mathematical thinking and apply to real life | ||||||
3 | Classify a problem systematically also create comprehensible, understandable and objective solutions | ||||||
4 | Establish relationship among events looked different | ||||||
5 | Get clear and exact ideas about relationships among time, place and numbers | ||||||
6 | Use principles of scientific method on problem solving | ||||||
7 | Have character on explorer, impartial, disinterested, give sound decisions, open mind and believe that spreading information is needed | ||||||
8 | Think creative and critical | ||||||
9 | Improve methods as fast, understandable and practical to faced problems | ||||||
10 | Have information about national and international modern problems | ||||||
11 | Get life long learning behaviour | ||||||
12 | Know and apply approach, aim, goal, principle and techniques of teaching program on special field with basic value and principles of Turkish National Education System | ||||||
13 | Evaluate development and learning of students, provide to evaluate self-assessment and other students. Use the assessment results to better instruction; share the results with student, parent, administrators and teachers. | ||||||
14 | Endeavor for constant development by making self-evaluation. Open the new knowledge and ideas, have a role to develop himself/herself and his/her institution. Have enough knowledge and conscious to protection subjects on society values and environment. | ||||||
15 | Interrogator ( get habit to find source of knowledge by asking “Why?” question instead of direct acceptance to given knowledges ) |
Sıra | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI (YENİ PLAN) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||
3 | ||||||||||||||||
4 | ||||||||||||||||
5 | ||||||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 2 | 32 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 2 | 32 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Mid-terms | 1 | 2 | 2 |
Assignment | 3 | 6 | 18 |
Final examination | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |