Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etkili Konuşma ve Sunuculuk ITM 038 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜRKAN KILIÇ
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜRKAN KILIÇ,
Dersin Yardımcıları

Bu dersi alan öğrenciler, temel düzeyde topluluk karşısında sunum, Radyo, TV ve Sosyal Medya mecralarında spikerlik, sunuculuk, seslendirme yapma, güzel ve doğru konuşma ile kendisini ifade etme becerisine sahip olacaktır.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersi alan öğrencileri, temel düzeyde güzel konuşma becerisine sahip olması ile medya araçları ve topluluk karşısında sunuculuk ve spikerlik yapabilecek bilgi ve beceriye kavuşturmak. Öğrencilere bu konularda bilginin yanı sıra yapılacak uygulamalar ile deneyimlerini artırmak.

Dersin İçeriği

Güzel konuşma, sunuculuk ve spikerlik becerileri uygulamalı olarak anlatılacaktır.  

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Diksiyon, ses, konuşma, vb. giriş niteliğindeki kavramların tartışılması.
2 Sesle ilgili temel kavramlar: ses, söyleyiş (articulaticon), ton (tone), tını (timbre), vurgu (stres), ezgi (intonation).
3 Jest, mimik ve beden dillinin kullanımı.
4 Beden hareketleri, diksiyon egzersizleri ve sunum öncesi hazırlıklar
5 Sahnede, Kürsüde ve Topluluk Karşısında konuşma ve hitabet-1
6 Sahnede, Kürsüde ve Topluluk Karşısında konuşma ve hitabet-2
7 Vize
8 Artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup I
9 Artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup II
10 Sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma becerisi kazanma I
11 Sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma becerisi kazanma II
12 Sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma becerisi kazanma III
13 Sunuculuk ve Spikerlik Uygulamaları I
14 Sunuculuk ve Spikerlik Uygulamaları II
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Sözlü Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Sözlü Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5