Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Toplumsal Hareketler | ITM 014 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Uluslararası ilişkiler ve kurumlar Uluslararası İletişim |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER |
Dersi Verenler | Arş.Gör. FURKAN SÜRÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı, eski ve yeni toplumsal hareketleri birbirinden ayıran ana kriterlerin neler olduğu anlatmak, öğrencilere Türkiye ve dünyada meydana gelen toplumsal hareketleri anlamlandırma ve yorumlama kabiliyeti kazandırmaktadır. |
Dersin İçeriği | Toplumsal hareket nedir? Eski ve yeni toplumsal hareketler arasındaki benzer ve farklı yönler , Birbirinden ayrından nitelikler Yeni toplumsal hareketler kuramları Türkiye ve dünyadaki toplumsal hareketler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | |
2 | *Toplumsal Hareketler Nedir? | |
3 | Toplumsal Hareketler Kuramları | |
4 | Eski ve Yeni Toplumsal Hareketler | |
5 | Toplumsal Hareketler ve Siyaset | |
6 | Yeni Toplumsal Hareketlerin Değerlendirilmesi | |
7 | Yeni Toplumsal Hareketlerin Değerlendirilmesi | |
8 | ara Sınav | |
9 | Çevre Hareketleri | |
10 | Kadın Hareketleri | |
11 | Savaş Karşıtı Hareketler | |
12 | Silahlanma Karşıtı Hareketler | |
13 | Sistem Karşıtı Hareketler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Doğan Çetinkaya, Toplumsal Hareketler: Tarih, Teori ve Deneyim, İletişim Yayınları Enderhan Karakoç ve Onur Taydaş, Toplumsal Hareketler ve Medya, Literatürk Yayınları Immanual Wallerstein, Sistem Karşıtı Hareketler, Metis Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|