Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklam Kampanyası Tasarımı ve Yönetimi (Sektör Dersi) | ITM 024 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL KURTULDU, ÜMMÜGÜLSÜM BULUŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Reklam filmi yapım aşamalarının uygulamalı olarak öğrencilere temel düzeyde öğretilmesi. Temel düzeyde kamera, ışık, ses ve kurgu becerilerinin öğrenciye uygulamalı olarak kazandırıması. |
Dersin İçeriği | Bir reklam filmi, fikir aşamasından başlanarak yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası faaliyetlerinin uygulamalı olarak aktarılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel düzeyde kamera, ses ve ışık kullanımı | ||
2 | Temel düzeyde kurgu programı kullanımı | ||
3 | Reklam film aşamalarını uygulamalı olarak deneyimleme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve reklam filmi fikir aşamasının tartışılması | |
2 | Fikrin, sanata dönüşmesi | |
3 | Reklam filmi yapım öncesi hazırlıkları | |
4 | Temel düzey kamera kullanımı | |
5 | Temel düzey ses ve ışık kullanımı | |
6 | Reklam filmi senaryosu yazımı ve kurgu | |
7 | Uygulamalı ara sınav | |
8 | Öğrencilerin reklam filmi önerilerinin değerlendirilmesi | |
9 | Reklam filmi çekimi (uygulamalı) | |
10 | Reklam filmi çekimi (uygulamalı) | |
11 | Reklam filmi çekimi (uygulamalı) | |
12 | Reklam filmlerinin kurgulanması | |
13 | Reklam filmlerinin kurgulanması | |
14 | Öğrencilerin hazırladığı reklam filmlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel düzeyde kamera, ses ve ışık kullanımı | |||||
2 | Temel düzeyde kurgu programı kullanımı | |||||
3 | Reklam film aşamalarını uygulamalı olarak deneyimleme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
3. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje / Tasarım | 2 | 50 | 100 |
Performans Görevi (Uygulama) | 0 | 40 | 0 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |