Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik | UTC 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BÜŞRA GARİP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra GARİP |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı; sürdürülebilirliğin boyutlarının anlaşılarak, işletmelerdeki uygulamaları ile birlikte iş dünyasına yansımalarının tartışılması ve konunun öneminin kavratılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Derste sürdürülebilirlik kavramının tanımı, boyutları, iş dünyasındaki uygulamaları ve önemi anlatılacaktır. Sürdürülebilirliğin sadece sosyal ve çevresel etkilerinin olmadığını, ekonomik yaptırımların da yakın gelecekte tüm firmaları etkileyeceği ve bu nedenle mevcut uygulamaların iyileştirilmesi gerekliliği benimsetilecektir. Bu kapsamda başta lojistik ve enerji olmak üzere ilgili sektörlerde neler yapıldığı ve yapılabileceği detaylandırılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirliğin ekonomik gelişimi desteklediği konusunda fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sürdürülebilirlik kavramının bileşenlerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sürdürülebilirlik konusunda iş dünyasının uygulamalarını örneklendirebilir | Rol Oynama, | |
4 | Türkiye'nin Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatından nasıl etkileneceği konusunda görüşler edinir. | Beyin Fırtınası, | |
5 | Sürdürülebilirlik projeleri hakkında bilgi sahibi olur ve proje önerileri geliştirebilir. | Gözlem, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Tanımı & Stratejileri | Sektör temsilcisinin ders notları |
2 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları- SKA | Sektör temsilcisinin ders notları |
3 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Stratejileri ve AB Yeşil Mutabakatı ve Sektör Öncelikli Hedefler | Sektör temsilcisinin ders notları |
4 | Entegre Yönetim Sistemleri Tanıtımı & ÇYS- ESG İlişkisi | Sektör temsilcisinin ders notları |
5 | Döngüsel Ekonomi ve Uygulama Örnekleri- SKA12 | Sektör temsilcisinin ders notları |
6 | İklim Değişikliği ve Karbon Azaltım Uygulamaları- SKA13 | Sektör temsilcisinin ders notları |
7 | Sürdürülebilir Lojistik Uygulamaları (Intermodal) + Yeşil Filo Yatırımları ( HVO-LNG-CNG) Elektrikli Araçlara Geçiş | Sektör temsilcisinin ders notları |
8 | Erişilebilir Temiz Enerji Uygulamaları (GES-RES)- SKA7 | Sektör temsilcisinin ders notları |
9 | ARA SINAV | Sektör temsilcisinin ders notları |
10 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği SKA 5 + Yaşam İçin Şimdi- Proje 21- B Corp. | Sektör temsilcisinin ders notları |
11 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Raporlamaları (CDP,GC, GRI vb.) | Sektör temsilcisinin ders notları |
12 | AB Fon Yönetimi & Sürdürülebilir Finans Uygulamaları | Sektör temsilcisinin ders notları |
13 | Sürdürülebilir Lojistik İnovasyon Proje Uygulaması (SKA 9-11-13-14-15) | Sektör temsilcisinin ders notları |
14 | Kurumsal Sürdürülebilirlik Proje Uygulaması (SKA 5-8-12-17) | Sektör temsilcisinin ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sektör temsilcisi ders notları |
Ders Kaynakları | Sektör temsilcisi ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | X | |||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirliğin ekonomik gelişimi desteklediği konusunda fikir sahibi olur | ||||||||||
2 | Sürdürülebilirlik kavramının bileşenlerini öğrenir | ||||||||||
3 | Sürdürülebilirlik konusunda iş dünyasının uygulamalarını örneklendirebilir | ||||||||||
4 | Türkiye'nin Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatından nasıl etkileneceği konusunda görüşler edinir. | ||||||||||
5 | Sürdürülebilirlik projeleri hakkında bilgi sahibi olur ve proje önerileri geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |