Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili ve Güzel Konuşma | OPT 205 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Öğr.Gör. NESRİN ŞENTÜRK AYDINLI, Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etkili ve güzel konuşma ile ilgili temel bilgi ve becerileri öğrenir. |
Dersin İçeriği | Cümleler(söz akımı), Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları, Metin okuma çalışmaları, Metinde anlam ayrıklığı, Söz akımında dikkat edilecek noktalar, Anlatım, anlatıma hazırlık, Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri, Açıklık, Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar, İmge, imge ile ilgili alıştırmalar, İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar, Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar, Hareket ve taklit |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cümleler(söz akımı) ve Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Metin okuma çalışmaları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Metinde anlam ayrıklığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Söz akımında dikkat edilecek noktaları öğrenir. | ||
5 | Anlatım, anlatıma hazırlık aşamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Anlatım alıştırmalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Üslup, üslup çeşitleri ve Açıklık nedir? öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Hareket ve takliti öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cümleler (söz akımı) | |
2 | Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları | |
3 | Metin okuma çalışmaları | |
4 | Metinde anlam ayrıklığı | |
5 | Söz akımında dikkat edilecek noktalar | |
6 | Anlatım, anlatıma hazırlık | |
7 | Anlatım alıştırmaları, Üslup, üslup çeşitleri | |
8 | Açıklık | |
9 | Doğru okuma becerisi | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar | |
12 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar | |
13 | Beden dili | |
14 | Hareket ve taklit |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Akbayır, Sıddık; Dil ve Diksiyon, Akçağ Yayınları, 2003, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Apuhan, Recep; Şükrü; İnsan İlişkilerinde En Etkili Davranışlar, Timaş Yayınları, 2003, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cümleler(söz akımı) ve Hecelerin birbirinden ayrılması alıştırmaları öğrenir. | |||||||||||||||
2 | Metin okuma çalışmaları öğrenir. | |||||||||||||||
3 | Metinde anlam ayrıklığını öğrenir. | |||||||||||||||
4 | Söz akımında dikkat edilecek noktaları öğrenir. | |||||||||||||||
5 | Anlatım, anlatıma hazırlık aşamalarını öğrenir. | |||||||||||||||
6 | Anlatım alıştırmalarını öğrenir. | |||||||||||||||
7 | Üslup, üslup çeşitleri ve Açıklık nedir? öğrenir | |||||||||||||||
8 | Kuvvet, kuvvetin tanımı, kuvvetle ilgili alıştırmalar öğrenir | |||||||||||||||
9 | İmge, imge ile ilgili alıştırmalar öğrenir. | |||||||||||||||
10 | İncelik, incelikle ilgili alıştırmalar öğrenir | |||||||||||||||
11 | Duygunluk, duygunlukla ilgili alıştırmalar öğrenir. | |||||||||||||||
12 | Hareket ve takliti öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |