Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları Müzik ve Uygulamaları I | THO 101 | 1 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN, Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Eda ERTURAL |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; Türk halk oyunları halay türünü tanıması. |
Dersin İçeriği | Gaziantep ve Hatay oyun repertuvarını tanıma, öğrenme, uygulama ve sahneleme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halay dans türü hakkında teorik bilgi edinme | ||
2 | Halay dans türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme | ||
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme | ||
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme | ||
5 | Halay danslarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar, halay oyun türlerinin tanıtımı, halay yöreleri hakkından bilgilendirme | |
2 | Gaziantep yöresi kültürel yapısı Havarişko dansı öğretimi | |
3 | Hatay yöresi kültürel yapısı Rişko dansı öğretimi | |
4 | Gaziantep yöresi halay tutuşma şekilleri ve Kırıkhan dansı öğretimi | |
5 | Hatay yöresi halay tutuşma şekilleri ve Kırıkhan dansı öğretimi | |
6 | Gaziantep ve Hatay yöresi halay form yapısı ve sahne kullanımı. Yörelerin ritmik adımları ile alıştırmalar | |
7 | Gaziantep yöresi giyim kuşamı. Demirci dansının öğretimi. Hatay yöresi giyim kuşamı. Demirci dansının öğretimi | |
8 | Vize | |
9 | Gaziantep yöresi kadın dansları. Zennube, Hallume, Zellocan, danslarının öğretimi. | |
10 | Hatay yöresi Zennube, Ayşeli, danslarının öğretimi | |
11 | Gaziantep yöresi Maney ve Şamatya danslarının öğretimi | |
12 | Hatay yöresi Maney ve Halebi danslarının öğretimi | |
13 | Gaziantep yöresi dansların da Şamanizm etkisi olan Sinsin, Dokuzlu, Kaba danslarının öğretimi | |
14 | Gaziantep ve Hatay yöresinde solo ve naraların öğretim. Dansların bir bütün halinde icra edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Murat Serkan ERTURAL(2006), GAZİANTEP HALK OYUNLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı Neslihan GÜZELOĞULLARI (2005), GAZİANTEP YÖRESİ HALK OYUNLARININ YAPISI VE İŞLEVLERİ Yüksek Lisans Tezi Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Genç, Eser. (2021). Barak Türkmenlerinde Halk Oyunları. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 5, 235-259. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halay dans türü hakkında teorik bilgi edinme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Halay dans türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Halay danslarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |